ریشه نهضت بیداری در منطقه از دفاع مقدس است

۱۳۹۵/۰۵/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۳۱۴

علی لاریجانی رییس مجلس روز گذشته در مراسم تجلیل از آزادگان مجلس شورای اسلامی گفت: خوشحالم بعد از دو سال که مجلس یمن تعطیل بود بار دیگر این مجلس شکل گرفت و این را تدبیر مسوولان انقلابی یمن می‌دانم که درراستای ساماندهی وضعیت کشورشان و با تدبیر مجلس را شکل دادند.

به گزارش ایرنا، وی خاطرنشان کرد: دیگران می‌خواهند آشفتگی در یمن ادامه یابد ولی ما شاهدیم که استقامت و شکیبایی مردم این کشور جواب داده و امیدواریم که شاهد پیروزی آنان باشیم.

لاریجانی یادآور شد: اتفاقات دهه اخیر در منطقه به‌ویژه در عراق، بحرین و یمن نشان می‌دهد مسلمانان امروز از تجربه ایرانیان در هشت سال دفاع مقدس اقتباس کرده‌اند. وی همچنین گفت: مردم یمن بیش از یک سال است که زیر بمباران سعودی‌ها هستند، این امر ساده‌یی نیست، مردم این کشور از نظر بنیه اقتصادی ضعیف هستند اما مشقت را تحمل کرده و استقامت آنان به نتیجه می‌رسد.

وی تاکید کرد: ما امروز شاهدیم در منطقه فضای تاثیر‌پذیری در برابر استکبار در حال از بین رفتن است. لایه‌ها کنار رفته و بیداری ایجاد شده است. ما این وضع را در جنگ 33 روزه لبنان مقابل رژیم‌صهیونیستی شاهد بودیم. رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما نمونه‌های این موضوع را نیز در عراق می‌بینیم همچنین در بسیاری از کشورهای دیگر شاهدیم که نهضت بیداری به وجود آمده که ریشه آن دفاع مقدس ماست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر