تردد خودروهای پلاک اروند در استان منع قانونی ندارد

۱۳۹۳/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۲۱

وزیر صنعت، معدن و تجارت هفته گذشته در برنامه پایش از سخت‌گیرانه شدن قانون تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد خبرداد که این خودروها فقط می‌توانند بین محدوده منطقه آزاد تا مرکز استان خود را تردد کنند و خارج از استان تردد برای این خودروها ممنوع است. وی همچنین در خصوص این‌که سرنوشت تردد خودروهای پلاک اروند درکل استان و مرخصی 45روزه این خودروها برای تردد در کل کشور چه می‌شود؟ گفت: در استان خوزستان، استانداری مصوبه‌یی مبنی بر تردد خودروهای پلاک اروند در کل استان صادر کرد که این مصوبه بدون هماهنگی صادر شد. خودروهای پلاک اروند فقط می‌توانند در شعاع مناطق آزاد و تا مرکز استان تردد کنند. تردد این خودروها در کل استان غیرقانونی است.

نعمت‌زاده افزود: دولت مصوبه‌یی داد که ماشین‌های پلاک اروند جز مناطق آزاد اروند فقط می‌توانند تا مرکز استان تردد کنند. در استان خوزستان تصمیم گرفته شد که این ماشین‌ها در تمام استان تردد آزاد داشته باشند ولی ما اعلام کردیم که این کار خلاف قانون است و خودروهای اروندی فقط تا شهر اهواز مجاز به تردد آزاد هستند.

در حالی که چند روز قبل نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس گفت: انتظار می‌رود دولت در مورد تردد خودروهای پلاک اروند در خوزستان تجدید نظر و با این اقدام خود به مردم جنگ زده خوزستان توجه ویژه کند.

این هفته استاندار خوزستان در پاسخ به وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر غیرقانونی بودن تردد خودروهای پلاک اروند در خوزستان گفت: تردد این خودروها با پلاک اروند در استان خوزستان آزاد است و هیچ منع قانونی ندارد.

عبدالحسن مقتدایی این‌بار در تماس تلفنی با برنامه پایش شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی افزود: اگر آقای نعمت‌زاده با من تماس می‌گرفت در این زمینه دچار اشتباه نمی‌شد. استدلال و اظهارات خیلی از مسوولان را هم در این زمینه شنیدم که جمع‌بندی من این است که مسوولان یک برداشت کاملا غلط از اتفاقی که افتاده دارند و براساس آن برداشت غلط و اشتباه همچنان تحلیل می‌کنند.

استاندار خوزستان گفت: هیچ کدام از مسوولانی که در مورد تردد خودروهای پلاک اروند در استان خوزستان اظهارنظر کرده‌اند در جایگاه قانونی نبوده‌اند که نظر دهند و نمی‌توانند به این قضیه ورود کنند و اگر کسانی که مخالف تردد این خودروها هستند از من می‌پرسیدند من آنها را توجیه می‌کردم. وی گفت: متاسفانه آقای نعمت‌زاده و بازرسی کل کشور و همه آنهایی که در این زمینه اظهارنظر کرده‌اند با بنده که مسوول هستم و باید توضیح و پاسخ بدهم تماس نگرفتند. مقتدایی افزود: چندین سال استاندار بوده‌ام و کاملا با قانون آشنایی دارم و می‌دانم که استاندار در دوبخش حاکمیتی و دولتی وظیفه دارد به‌طوری‌که در بخش دولتی کارگزار دولت و مجری دستورالعمل‌ها و ضوابط و قوانین و مقرراتی است که از سوی دولت ابلاغ می‌شود و در بخش حاکمیتی نیز رییس شورای تامین استان است و دستورات و تصمیماتی از نظر این شورا صادر می‌کند. وی گفت: منطقه آزاد اروند به‌طور دقیق به‌وظایف خود عمل کرده و هیچ‌کس خطایی نکرده که آقایان طوری عنوان می‌کنند که هرکس این موضوع را بلد نباشد فکر می‌کند ما در اینجا اعلام خودمختاری کرده‌ایم.

استاندار خوزستان افزود: این‌که عنوان می‌شود تردد در شعاع 120کیلومتر فقط مجاز است، از مرکز استان سه چهار مسیر به منطقه آزاد ختم می‌شود و هیچ‌کس شرطی نگذاشته که شما از کدام جاده به سمت مناطق آزاد تردد می‌کنید. وی گفت: 14شهرستان استان خوزستان در مسافت 120کیلومتر با منطقه آزاد هستند و فقط

7 الی8شهر خارج از این محدوده است و در این شهرها که به‌لحاظ راه‌ها، وسیله نقلیه خارجی توانایی تردد ندارد، نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که آن مواردی مانند امنیت و جمعیت ملی و... را رها کرده‌اند و به این قضیه پرداخته‌اند. بنابراین به‌نظر می‌رسد تردد خودروهای پلاک اروند در استان خوزستان آزاد است و هیچ منع قانونی ندارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر