کاهش شدید فروش طلا در مکه

۱۳۹۳/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۱۴


درحالی که فروشندگان طلا در بازار مکه امیدوار بودند تا با آغاز مراسم سالانه حج با رشد و رونق کسب و کار خود روبه‌رو شوند ولی ادامه مشکلات اقتصادی کشورهای عربی موجب کاهش شدید فروش طلا در مکه شده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی عربین بیزینس، فعالان بازار طلای مکه مکرمه اعلام کردند که ادامه مشکلات اقتصادی در کشورهای عربی که از آغاز بهار عربی در این کشورها تشدید شده تاثیر منفی زیادی بر فروش طلا در مکه در ایام مراسم حج داشته است.

براساس این گزارش هر سال حجاج زیادی به‌خصوص از کشورهای عربی برای خرید طلا و جواهرآلات به بازار مکه می‌آمدند ولی امسال باتوجه به ادامه مشکلات و بحران‌های اقتصادی در کشورهای عربی فروش طلا در بازار مکه با افت چشمگیری روبه‌رو شده است.

این گزارش همچنین افزود که بازار مکه امسال در مقایسه با سال‌های قبل خلوت است. فروشندگان در حال خوردن چای و خواندن روزنامه هستند و مشتریان کمی دارند. یک فروشنده طلا در بازار مکه در این باره تاکید کرد که ایام حج امسال برای بازار طلای مکه بدتر از سال گذشته است. میزان فروش طلا و جواهرات در بازار مکه حدود 20درصد کاهش داشته است. شما می‌بینید بازار طلای مکه چقدر خلوت است و هیچ‌وقت بازار به این خلوتی نبوده است.

گزارش سایت طلا حاکی است مهم‌ترین مشتریان طلا در بازار مکه هر سال حجاج سوری و مصری بوده‌اند ولی تنش‌های سیاسی و مشکلات اقتصادی در این کشورها موجب شده تا قدرت خرید مردم به‌شدت با کاهش روبه‌رو شود و این مساله تاثیر منفی زیادی بر فروش طلای مکه داشته است.

یک فروشنده دیگر طلا در بازار مکه تاکید کرد که اصلا نباید انتظار داشته باشیم افرادی که سال‌های قبل برای خرید طلا به بازار مکه می‌آمدند اکنون نیز به بازار بیایند. من فکر می‌کردم افغانستان و بنگلادش کشورهای فقیری باشند ولی مردم این کشورها این روزها در بازار مکه خرید می‌کنند.

قیمت هر گرم طلا در بازار مکه اکنون به 155 ریال سعودی معادل 42.4دلار رسیده است. این رقم سال گذشته به 160ریال سعودی رسیده بود.

برخی فعالان بازار طلای مکه امید چندانی به بهبود شرایط بازار ندارند و بر این باورند تا زمانی که ثبات سیاسی و اقتصادی بر کشورهای عربی حاکم نشود فروش طلا نیز با افزایش روبه‌رو نخواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر