بازار اکران‌های تابستانه داغ شد

۱۳۹۵/۰۵/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۱۳۲

تازه‌ترین آمار فروش فیلم‌های روی پرده سینما به روایت پخش‌کنندگان اعلام شد. علی سرتیپی، مدیرعامل شرکت فیلمیران در این رابطه گفت: تا شامگاه پنج‌شنبه 21مرداد ماه فیلم سینمایی «لانتوری» به کارگردانی رضا درمیشیان، یک میلیارد و 700میلیون تومان فروش داشته است.

او همچنین درباره فروش فیلم‌های دیگر هم توضیح داد: فیلم سینمایی «بارکد» به کارگردانی مصطفی کیایی 9میلیارد و 750میلیون فروش داشته است. میزان فروش فیلم «دراکولا» به کارگردانی رضا عطاران نیز سه میلیارد و 750میلیون بوده است. به گفته این پخش‌کننده؛ فیلم «ایستاده در غبار» به کارگردانی محمدحسین مهدویان به همراه فروشش در سینماهای هنر و تجربه یک میلیارد و 820میلیون تومان فروش داشته است. غلامرضا فرجی نیز میزان فروش فیلم «زاپاس» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد را تا شامگاه 21مرداد ماه سه میلیارد و 600 میلیون تومان اعلام کرد. حبیب اسماعیلی نیز گفت: فیلم «دزد و پری» به کارگردانی حسین قناعت هم 380میلیون تا 21مرداد ماه فروش داشته و فیلم سینمایی «ناردون» طی دو روز گذشته 120میلیون فروخته است.

در این میان بازار تئاتر نیز همچون سینما رونق یافته است. این روزها اگر در خیابان‌های مختلف تهران قدم بزنید به راحتی می‌توانید در نقاط مختلف سالن‌های نمایش متعددی را ببینید که در آنها گروه‌های نمایشی آثاری را به صحنه می‌برند.

تئاترشهر به عنوان عروس سالن‌های کشور، میزبان حمید امجد پس از 12سال با نمایش «سه‌ خواهر و دیگران» است. این اثر نمایشی این روزها در سالن اصلی با حضور بازیگران با تجربه‌یی چون افشین هاشمی، ریحانه سلامت، معصومه رحمانی، مارال آتشی، رامین سیاردشتی، علیرضا ناصحی، داریوش موفق، محسن حسینی، پیام امیرعبداللهیان، سام کبودوند، بهنوش بختیاری و جمشید جهان‌زاده اجرا می‌شود. «سه‌ خواهر و دیگران» هر روز ساعت 19:30 اجرا می‌شود.

«خوشبختی‌های کوچک سوسک شدن» برداشتی آزاد از مسخ کافکا عنوان اثری از آزاده انصاری با بازی فرزین محدث، فرزانه عاقلی، علی باروتی، بهرام بهبهانی، مجتبی پیرزاده، مونا عباسی و مینووش رحیمیان است که هر روز ساعت 19:30 در تالار سایه روی صحنه می‌رود.

نمایش سوررئال «سفر به نهایت دور» نمایشی از محمد میرعلی‌اکبری دو روز پایانی اجرای خود را پشت سر می‌گذارد و علاقه‌مندان به دیدن آثار سوررئال تنها دو روز برای دیدن این نمایش در سالن چهارسو فرصت دارند. گروه تئاتر«بین» نیز فعالیت‌های پژوهشی و اجرایی خود را در مرکز مطالعات قشقایی پیگیری می‌کند. این گروه با تاکید بر بازیگر به عنوان مولفه اصلی اجرا، هدف اصلی خود را جست‌وجو برای کیفیت موزیکالیته در جهان بیرونی با استفاده از امکانات نمایشی و با مد نظر قرار دادن تبادل با شرایط پیرامونی می‌داند. در بخش اجرایی این پروژه نمایش «مدآ» اقتباسی از «مدآ» اوریپید هر شب ساعت 19 به مدت 55 دقیقه در این سالن به صحنه می‌رود.

نمایش «راپورت‌های شبانه دکتر مصدق» نوشته و کار اصغر خلیلی هفته پایانی اجراهای خود را پشت سر می‌گذارد. این نمایش هر شب ساعت 18 تصویرگر برهه‌هایی از زندگی محمد مصدق یکی از معروف‌ترین چهره‌های سیاسی ایران را به تصویر می‌کشد. تماشاخانه سنگلج به عنوان پایگاه اجرای آثار ایرانی میزبان یکی از پیشکسوتان این عرصه بر صحنه این تماشاخانه است. داوود فتحعلی‌بیگی به همراه گروه بازیگران خود هر شب ساعت 19:30 نمایش «انسانم آرزوست» را به صحنه می‌برد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر