روی خط پالایش

۱۳۹۵/۰۵/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۱۲۵

برند 3 شرکت برای احداث جایگاه تایید شد

شانا مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از دریافت مجوز برند سه شرکت پترو آیریک، پتران و هوا یار گاز برای احداث جایگاه‌های کوچک در کشور خبر داد. ناصر سجادی با بیان این مطلب گفت: برندسازی جایگاه‌های سوخت با اعطای مجوز به این سه شرکت به‌طور رسمی وارد فاز عملیاتی شد. وی با اشاره به اینکه تاکنون٤٠تقاضا برای دریافت برند دریافت کرده‌ایم، اظهار امیدواری کرد با نهایی شدن این سه برند تا پایان شهریورماه حداقل ١٠برند کشوری برای ساخت جایگاه‌های کوچک معرفی شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه این برندها در سطح کشور فعالیت خواهند کرد، افزود: پیش‌بینی شرکت پخش در مراحل اولیه صدور مجوز تا پایان شهریورماه ٦برند بود که خوشبختانه با ارسال تقاضاهای جدید به کمیته ارزیابی این تعداد به ١٠برند رسیده که تا پایان نیمه نخست امسال مجوز دریافت خواهند کرد. وی اظهار کرد: ٢شرکت پترو آیریک و پتران در زمینه جایگاه‌های سوخت مایع و شرکت هوا یار گاز در زمینه سی‌ان‌جی فعالیت خود را به‌طور گسترده و رسمی آغاز خواهند کرد. سجادی اعلام کرد: شرکت پترو آیریک در اصفهان ١٧باب جایگاه تک سکو احداث کرده و با اخذ این مجوز تعداد دیگری از جایگاه‌های کشور را تحت پوشش قرار خواهد داد. وی ادامه داد: شرکت پتران وابسته به شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت در حال ساخت چند جایگاه در تهران است، همچنین شرکت هوا یار گاز در حوزه سی‌ان‌جی با اخذ مجوزهای لازم آغاز به‌کار خواهد کرد. هدف اصلی راه‌اندازی شرکت‌های صاحب صلاحیت یا برند ارتقای رفاه، ایمنی و افزایش کیفیت خدمات قابل ارائه به مصرف‌کنندگان، ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر در حوزه عرضه فرآورده‌های نفتی به مردم، حمایت از بخش خصوصی و ایجاد فضای رقابتی در کشور اعلام شد. دستورالعمل ارزیابی شرکت‌های صاحب صلاحیت معتبر (برند) برای توزیع فرآورده‌های نفتی و سی‌ان‌جی درراستای اجرای بند «الف» سیاست‌های وزارت نفت در موضوع پخش فرآورده‌های نفتی که در تاریخ ٢٦مردادماه سال١٣٩٤ به شرکت پخش ابلاغ شده بود، برای اجرا تهیه شده است.


تقابل در مجلس برای حذف کارت سوخت

فارس عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بااشاره به لابی وزارت نفت برای حذف کارت سوخت از قانون بودجه95، بر پیگیری حفظ این سامانه در صحن مجلس تاکید کرد. اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در جلسه روز سه‌شنبه، 19مردادماه، با حذف بند «ح» تبصره14 قانون بودجه95 موافقت کردند که به موجب آن، دولت مکلف به حفظ کارت سوخت شده بود. شهباز حسن‌پور عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در دفاع از سامانه هوشمند سوخت گفت: حفظ کارت سوخت از مصوبات مجلس بوده که مزایای بسیاری برای کشور داشته است؛ مزایایی همچون افزایش شفافیت و کاهش قاچاق بنزین، کنترل مصرف و کاهش واردات بنزین با استفاده از سهمیه‌بندی در بستر سامانه هوشمند سوخت، ایجاد زمینه اصلاح قیمت بنزین با کمترین فشار به مردم، ایجاد پایگاه اطلاعاتی منسجم از ناوگان حمل‌ونقل و مصرف سوخت، ایجاد بستری برای برنامه‌ریزی و پیش‌بینی عرضه و تقاضای سوخت و امکان مدیریت مصرف بنزین در شرایط مختلف دارد. این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با بیان اینکه دولت موافق کارت سوخت نیست، درمورد تصویب حذف کارت سوخت در کمیسیون برنامه، توضیح داد: برخی لابی‌گران در وزارت نفت با درنظر گرفتن منافع خودشان، پیگیر حذف کارت سوخت در کمیسیون برنامه و بودجه شدند. حسن‌پور همچنین خاطرنشان کرد: وجود کارت سوخت موجب کاهش قاچاق سوخت می‌شود؛ لذا پیشنهاد حفظ کارت سوخت را در صحن مجلس مطرح خواهیم کرد. وی درمورد راهکار پیشنهادی خود برای حفظ کارت سوخت گفت: موافق سهمیه‌بندی نیستم، بلکه موافق تشویق و تنبیه هستم؛ یعنی چنانچه افرادی کمتر از مقدار معینی مصرف کردند، تشویق شوند و افرادی که بیش از آن مصرف کردند، به قیمت تمام‌شده (فوب خلیج‌فارس) پرداخت کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر