اخبار

۱۳۹۵/۰۵/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۱۱۹

فروش کیلویی هواپیماهای اوراقی به خارجی‌ها

علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه به‌دنبال اخذ مجوزهای لازم برای اوراق هواپیماهای زمین‌گیر ایران‌ایر از دولت هستیم، گفت: تاکنون ۴فروند از هواپیماهای زمین‌گیر در فرودگاه‌های کشور را اوراق کرده‌ایم.

عابدزاده اظهار کرد: تاکنون ۴فروند از هواپیماهای زمین‌گیر اوراق شده و این کار همچنان در حال پیگیری است، ضمن آنکه ۵فروند دیگر را نیز به مراکز آموزشی داده‌ایم.

وی با بیان اینکه برخی شرکت‌های خارجی درخواست خرید این هواپیماهای اوراق شده را ارائه کرده‌اند، تصریح کرد: کشورهای مختلف برای خرید این هواپیماها متقاضی هستند که شرکت‌های هواپیمایی در حال مذاکره با آنها هستند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های خارجی هواپیماهای اوراقی را «کیلویی» خریداری می‌کنند، افزود: تجهیزات نصب شده روی این هواپیماها جدا شده و بدنه اوراق می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا هواپیماهای زمین‌گیر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اوراق شده است، به تسنیم گفت: به‌دنبال اخذ مجوزهای لازم از دولت برای انجام این کار هستیم.


اعتراض به افزایش تعرفه تردد کامیون در مرز ترکمنستان

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری بااشاره به اعتراض شدید ایران به اقدام ترکمنستان درخصوص افزایش تعرفه تردد کامیون‌های ایرانی از خاک این کشور، گفت: ‌پس از هماهنگی لازم، از روز شنبه تعرفه عبور کامیون‌های ترکمنستان از خاک ایران افزایش می‌یابد.

به گزارش تسنیم، محمدجواد عطرچیان درخصوص اقدام اخیر ترکمنستان در افزایش 1300دلاری تعرفه کامیون‌های ایرانی از خاک این کشور، اظهار کرد: این اقدام دولت ترکمنستان بدون اطلاع و هماهنگی ایران انجام شده و اعتراض شدید طرف ایرانی را به‌دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه نمی‌دانیم دلیل این کار دولت ترکمنستان چیست، تصریح کرد: آنچه مسلم است ترکمنستان بدون اطلاع و هماهنگی با ایران تعرفه تردد کامیون‌های ایرانی را 1300دلار افزایش داده است. وی با تاکید بر اینکه این‌گونه سردرگمی در تصمیم‌گیری در حسن روابط ایران با این کشور تاثیرگذار خواهد بود، افزود: باتوجه به حسن روابط ایران با سایر کشور، انتظار این‌گونه اقدامات را نداریم، ضمن آنکه سریعا اقدام متقابل در دستور قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی اظهار کرد: چاره‌یی نداریم جز اینکه اقدام متقابل را با کشور ترکمنستان در دستور کار قرار دهیم، بر این اساس پس از هماهنگی‌ها لازم از روز شنبه اجازه تردد کامیون‌های ترکمنستان به سمت ترکیه را نمی‌دهیم، ضمن آنکه تعرفه عبور این کامیون‌ها از جاده‌های کشور را نیز افزایش خواهیم داد.

محمدجواد عطرچیان با تاکید بر اینکه مرز باجگیران را روی کامیون‌های ترکمنستانی می‌بندیم و اجازه ورود به آنها را نمی‌دهیم، تاکید کرد: پس از هماهنگی‌ با ارگان‌های ذی‌ربط از فردا اقدامات متقابل در دستور کار می‌گیرد و از اواسط هفته آینده تعرفه عبور کامیون‌های ترکمنستانی از خاک ایران را افزایش می‌دهیم.


5 درصد واحدهای مسکن مهر سال ۹۶ تمام می‌شوند

حتی افتتاح بیش از ۷۰۰هزار واحد مسکن مهر در سه سال ابتدایی دولت یازدهم نیز نتوانسته گره کور ارثیه دولت قبل را باز کند و حالا قائم مقام وزیر راه و شهرسازی خبر از موکول شدن افتتاح 5 تا 6 درصد از واحدها در سال آینده می‌دهد.

به گزارش ایسنا، براساس آمارهایی که اصغری‌مهرآبادی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ارائه کرده از مجموع 2میلیون و ۲۱۵هزار واحد مسکن مهر تاکنون یک میلیون و ۹۰۹هزار واحد به طور کامل نهایی شده که از این رقم بیش از ۷۰۰هزار واحد آن در دولت یازدهم اجرایی شده است. براساس گزارشی که قائم مقام وزیر راه و شهرسازی به معاون اول رییس‌جمهور داده هنوز بیش از ۱۰۰هزار واحد مسکن مهر هیچ متقاضی ندارد از این رو حتی در صورت تکمیل این واحدها نیز مشخص نیست، دولت باید با هزینه‌های صورت گرفته برای ساخت آنها چه کند.

در سوی دیگر به نظر می‌رسد هنوز رساندن امکانات زیرساختی به برخی از واحدهای مسکن مهر با مشکلاتی جدی رو به روست.

مهرآبادی در این‌باره گفته برای تکمیل برخی از واحدها به منابع مالی ۳۳۰۰میلیارد تومانی احتیاج است و در صورتی که با همکاری وزارت نیرو شرایط برای تکمیل آنها نهایی نشود، نمی‌توان انتظار اتفاقی مثبت در این حوزه داشت.

این دو مشکل اما نتیجه‌یی دیگر نیز به بار آورده است. در شرایطی که بنا بود کل پروژه مسکن مهر در سال ۹۵ به پایان برسد، مهرآبادی گفته احتمالا 5 تا 6 درصد از واحدهای مسکونی باقی مانده باید در سال آینده تکمیل شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر