۲۳ رام قطار جدید وارد خطوط مترو پایتخت می‌شود

۱۳۹۵/۰۵/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۱۱۸

قائم‌مقام شهردار تهران گفت: مبنای انتظارمان از واگن‌سازی مترو، تحویل ۲۳ رام قطار جدید مترو تا پایان سال است تا به تدریج وارد ناوگان ریلی پایتخت شوند. به گزارش مهر، عیسی شریفی در جلسه بررسی پیشرفت خطوط ۶ و ۷ مترو پایتخت و فرودگاه حضرت امام(ره) گفت: تونل‌‌های خطوط جدید مترو را باید هر چه زودتر ریل‌‌گذاری کنیم، چرا که گذاشتن ریل، حرکت جدید و تحول بزرگی را در مجموعه مترو به وجود می‌آورد.

وی با اعلام اینکه مجموعه مترو در حوزه بهره‌برداری باید برنامه‌ریزی کند تا به محض اتمام خطوط ۶ و ۷ و مترو فرودگاه حضرت امام(ره)، حتی یک روز هم معطل نشویم، تاکید کرد: روند کار زنجیره مترو از حفر تونل گرفته تا ساخت واگن و از تامین منابع مورد نیاز گرفته تا بهره‌‌برداری از مجموعه، مانند دانه‌های تسبیح هستند که در کنار هم معنا و مفهوم می‌یابند.

قائم‌مقام شهردار تهران با اشاره به اینکه هر چه تفکر سیستمی در مجموعه جامع‌تر و کامل‌تر باشد، موفقیت در آن مجموعه زودتر و بزرگ‌تر اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: دغدغه از دست ندادن فرصت خدمت، خط قرمز مدیریت شهری در خدمات‌رسانی به شهروندان است.

شریفی با بیان اینکه برای راه‌اندازی هر چه سریع‌تر خطوط جدید مترو، علاوه بر دستگاه‌های حفار مترو موسوم به تی‌بی‌ام، باید جبهه‌های کاری جدیدی نیز از طریق انجام حفاری تونل با روش‌های دستی گشوده شود، تصریح کرد: عملیات حفر مترو را باید با سرعت‌تر انجام دهیم و منتظر رسیدن تی‌بی‌ام نمانیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر