پیوند سرنوشت شهرداری‌ها با لایحه برنامه ششم

۱۳۹۵/۰۵/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۱۱۶

سی‌امین جلسه شورای عالی استان‌ها روز پنج‌شنبه با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در تهران و رییس شورای عالی استان‌ها برگزار شد.

مهدی چمران، رییس شورای عالی استان‌ها با اشاره به برنامه ششم توسعه که برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است، گفت: امروز سرنوشت شهرداری‌ها به این لایحه گره خورده است. بر همین اساس باید با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست‌های رسمی و غیررسمی درخصوص این لایحه صحبت کنیم.

به گزارش ایسنا، چمران در آغاز سی‌امین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها با تاکید بر تعامل مناسب میان این شورا با مجلس، گفت: شوراها و مجلس شورای اسلامی از یک جنس هستند و هر دو به‌عنوان نمایندگان مردم، پشتیبان آنها هستند.

وی ادامه داد: تا به امروز تعامل مناسبی میان شورای عالی استان‌ها و مجلس وجود داشته که باید این تعامل بیش از پیش تقویت شود.

وی با اشاره به فعالیت 16ساله شوراها در سراسر کشور گفت: نتیجه این فعالیت آبادانی شهرها و روستاها بوده است. این آبادانی درحالی اتفاق افتاده که شوراها به لحاظ اعتبارات و منابع مالی در وضعیت بسیار دشواری قرار داشتند و تنها با تلاش جهادی توانستند این موفقیت‌ها را کسب کنند.

چمران خطاب به لاریجانی افزود: امیدواریم در مجلس دهم حمایت از شوراها ادامه پیدا کند و درراستای این حمایت‌ها، لایحه برنامه ششم توسعه به دقت مورد توجه قرار گیرد تا حقی از شوراها تضعیف نشود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر