مذاکره برای فروش اعتباری پتروشیمی‌ها

۱۳۹۳/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۰۹

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی از مذاکره با همه شرکت‌های پتروشیمی برای دریافت مجوز فروش اعتباری محصولات خبر داد.

مهدی شریفی نیک‌نفس یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کنونی تولیدکنندگان مصنوعات پلاستیکی در کشور را بحث نقدینگی و سرمایه در گردش دانست و به شانا گفت: هم‌اکنون شرکت بازرگانی پتروشیمی با همکاری انجمن صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در حال مذاکره با شرکت‌های تولیدی پتروشیمی برای دریافت مجوز فروش اعتباری محصولات هستیم، این اقدام با هدف رسیدن محصولات به‌دست مصرف‌کنندگان واقعی انجام می‌شود. وی گفت: شرکت بازرگانی پتروشیمی با هماهنگی شرکت هلدینگ خلیج‌فارس مواد اولیه تولید شده در پتروشیمی‌های تندگویان، ارتوزایلین بوعلی، اروند، کارون، ارومیه و خوزستان را با صورت اعتباری عرضه می‌کند، به‌نظر می‌رسد این روند برای افزایش تولید مصنوعات پلاستیکی و پتروشیمیایی به سایر مجتمع‌های پتروشیمی توسعه یابد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی با بیان اینکه با رفع تحریم‌های بین‌المللی یک‌جانبه صنعت پتروشیمی مشتریان سنتی ایران همچون ژاپن و کشورهای اروپایی برای خرید محصولات پتروشیمی شروع به مذاکره کرده‌اند، گفت: این کشورها به‌دنبال انعقاد قرارداد مستقیم برای خرید هستند.

شریفی نیک‌نفس افزود: محصولات پتروشیمی ایران از نظر کیفیت در دنیا شناخته شده است، از این رو قطعا برای این محصولات مشتری وجود دارد.

وی گفت: پیش از آزاد‌سازی نرخ ارز محصولات پتروشیمی در بورس کالا بسیاری از مصرف‌کنندگان مواد اولیه بیشتر نیاز خود را از بازار آزاد تهیه می‌کردند، درصورتی که در چند ماه اخیر به‌دلیل افزایش دسترسی به مواد و یکسان شدن قیمت در بورس و بازار همه می‌توانند خرید داشته باشند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر