توسعه تجارت با ترکیه از طریق بخش خصوصی

۱۳۹۵/۰۵/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۰۶۶

محمدابراهیم طاهریان‌فرد، سفیر ایران در ترکیه در دیدار با جمعی از اعضای شورای روابط اقتصاد خارجی ترکیه(DEIK) و اعضای شورای اتاق‌های بازرگانی و بورس‌های کالایی ترکیه(TOBB)، رییس اتحادیه پیمانکاران ترکیه و رییس شورای بازرگانان ایران و ترکیه و وابسته اقتصادی و تجاری سفارت با اشاره به حمایت دولت و مقام‌های ایران از دولت و ملت ترکیه در رابطه با کودتای نافرجام ۱۵جولای گفت: ما از همان دقایق اولیه در کنار ملت و دولت ترکیه بوده و معتقدیم در مقابله با کودتاگران، دولت و مردم ترکیه با انتخاب صحیح و شجاعانه از دموکراسی حمایت کردند.

به گزارش ایلنا، وی افزود: ایران به دنبال توسعه همکار‌های اقتصادی تجاری میان دو کشور به ویژه از طریق بخش خصوصی است و در این ارتباط از تجربیات سازنده بخش خصوصی ترکیه در این زمینه استفاده خواهیم کرد. برای این منظور از بخش خصوصی ترکیه دعوت می‌کنیم که با استفاده از فرصت مغتنم فراهم شده روابط خود را با شرکای ایرانی توسعه دهند.

طاهریان با اشاره به مسائل فنی امور گردشگری میان دو کشور گفت: شرکت‌های گردشگری و تورگردانان ایرانی و ترک باید در امر گردشگری به تعهد و مسوولیت‌های خود در قبال وقوع مسائل غیرمترقبه به خصوص حفظ سلامت، آسایش و بیمه گردشگران عمل کنند. وی با اشاره به برقراری پروازهای منظم برنامه‌یی میان دو کشور افزود: پروازهای منظم میان ایران و ترکیه هیچ‌گاه متوقف نشده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر