مردی که ویروس ابولا را به امریکا آورد

۱۳۹۳/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۰۰


خبر اصلی وال‌استریت ژورنال به هنگ‌کنگ اختصاص یافته است: «انقلاب چتری هنگ‌کنگ وارد فاز جدیدی می‌شود» وال‌استریت ژورنال خبر می‌دهد که معترضان هنوز هم در شهر هنگ‌کنگ پشت چترهایشان نشسته‌اند و مقابله می‌کنند و در همین حال دولت با رهبران معترضان ملاقات کرد.

«کمپانی اچ‌پی خود را دونیم می‌کند» کمپانی هیولت‌پاکارد قصد دارد برای افزایش ثروت خود، بخش تجارت کامپیوترهای شخصی و پرینترهایش را از بخش سخت‌افزارهای شرکتی و خدمات عملیاتی‌اش جدا کند. «دولت اسلامی داعش خود را سفت و سخت نشان می‌دهد» وال‌استریت ژورنال اشاره دارد که حملات هوایی ایالات‌متحده باعث منقطع شدن بعضی از عملیات‌ داعش شده‌اند، اما می‌نویسد مردم هنوز هم نتوانسته‌اند کنترل منطقه را در دست بگیرند.

روزنامه نیویورک تایمز به ابولا پرداخته و تیتر زده است: «مبارزه قربانی ابولا از جنگ لیبریا تا نبرد برای جانش» این خبر درباره توماس اریک دانکن، مردی است که ویروس ابولا را به امریکا آورد. او از جمله کسانی بود که بعد از جنگ داخلی لیبریا از کشور خود فرار کرد. حالا تجدید دیدار خوشحال‌کننده او با خانواده‌اش تبدیل به‌بحران سلامت شده است. «سفر سخت دختر قاچاق‌شده پر از ترس و امید» بیش از 50 هزار کودک بدون همراه طی سال گذشته از امریکای مرکزی به ایالات‌متحده قاچاق شده‌اند. افرادی که آنها را می‌آورند بعضی مواقع آشکارا برای آزادی آن‌ها از خانواده‌ها باج می‌گیرند. «جدایی یکی از همپیمانان اوباما برسر قدرت‌های جنگی» نیز با این خبر همراه است که سناتور تیم‌کین از ایالت ویرجینیا از ماه ژوئن تا به‌حال برسر قدرت یک‌طرفه رییس‌جمهور در شروع کردن جنگ، با اوباما بحث داشته و می‌گوید او باید از کنگره اجازه می‌گرفت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر