نمایش آرشیو شخصی خالق «هری‌پاتر»

۱۳۹۵/۰۵/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۹۷۳


آرشیو شخصی «جی‌کی رولینگ» نویسنده انگلیسی مجموعه «هری‌پاتر» برای نخستین‌بار به مناسبت ۲۰ سالگی انتشار نخستین جلد از این کتاب‌ها به نمایش در می‌آید. روزنامه «تلگراف» نوشت: «جی‌کی رولینگ» نویسنده مشهور مجموعه رمان‌های «هری‌پاتر» به مناسبت ۲۰ساله شدن این کتاب‌های جادوگری، آرشیو شخصی خود را در اختیار کتابخانه بریتانیا قرار می‌دهد.

«رولینگ» که نامش این روزها به خاطر انتشار نمایشنامه «هری‌پاتر و کودک نفرین‌شده» در رسانه‌ها تکرار می‌شود، برای نخستین‌بار آرشیو شخصی خود از داستان‌های «هری‌پاتر» را برای نمایش عمومی به کتابخانه بریتانیا قرض می‌دهد. جشن ۲۰ساله شدن انتشار «هری‌پاتر و سنگ جادو» نخستین جلد هفت‌گانه پرفروش «رولینگ» سال آینده از سوی کتابخانه بریتانیا برگزار می‌شود. این نمایشگاه چهارماهه که داستان جادوی «هری‌پاتر» را روایت می‌کند، قرار است میعادگاهی باشد برای تمام دوستداران کتاب‌های «هری‌پاتر». سخنگوی این کتابخانه انگلیسی گفت: این نمایشگاه مجموعه خارق‌العاده‌‌یی از کتاب‌های جادوگری، دست‌نوشته‌ها، اشیا، گنجینه چند قرنی کتابخانه بریتانیا و آثار اصلی از آرشیو «رولینگ» و انتشارات «بلومزبری» را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، بازدیدکنندگان از این نمایشگاه که از ۲۰ اکتبر ۲۰۱۷ تا ۲۸ فوریه ۲۰۱۸ برپا می‌شود، سفری به درون دنیای «هری‌پاتر» خواهند داشت و می‌توانند، تاریخچه نگارش و شکل‌گیری این داستان‌های جادوگری، از دست‌نوشته‌های قرون وسطایی گرفته تا یادداشت‌ها «رولینگ» را تماشا کنند.

مجموعه رمان‌های «هری‌پاتر» که به داستان‌های پسرکی جادوگر می‌پردازد، پرفروش‌ترین مجموعه کتاب جهان لقب گرفته و اقتباس سینمایی آنها نیز چندین میلیارد دلار را برای تولیدکنندگانش به ارمغان آورده‌ است. «هری‌‌پاتر و سنگ جادو» نخستین‌ رمان این مجموعه در سال ۱۹۹۷ به چاپ رسید و پس از آن 6قسمت بعدی رمان‌های رولینگ با موفقیتی روزافزون روانه بازار کتاب شدند. کتاب جدید هشتمین قسمت از هفت کتاب اصلی «هری‌پاتر» محسوب می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر