800 تخلف شهرداری تهران از طرح تفصیلی

۱۳۹۵/۰۵/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۹۵۹

گروه راه و شهرسازی|

از‌ میان 6 هزار پرونده بررسی شده در معاونت نظارت شورای شهر تهران حدود 800 مورد از آن مواردی بوده که برخلاف طرح تفصیلی تصمیم‌گیری و اجرایی شده است.

عباس جدیدی، معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه دستگاه نظارت با بازرسی و حراست فرق دارد، گفت: ما در شورای شهر یک سری مصوبات به تصویب رسانده‌ایم که این مصوبات باید اجرایی و بر روند اجرای آن نیز نظارت شود و حق مردم است که در حوزه نظارت، دقت و اهتمام بیشتری را داشته باشیم. تاکنون 6 هزار پرونده در حوزه شهرسازی توسط کارشناسان نظارت بررسی و خیلی از معضلات در سیستم شهرداری تهران پایش شده و از این میان 800 مورد از آن مواردی بوده که برخلاف طرح تفصیلی تصمیم‌گیری و اجرایی شده است.

این عضو شورای شهر درباره اعتراض خود به لایحه تسهیلات تشویقی برای بدهکاران شهرداری تهران گفت: درحال حاضر 1600میلیارد تومان بدهی افرادی به شهرداری است که حق و حقوق مردم را پرداخت نکرده‌اند و با استفاده از دیگر راهکارها توانسته‌اند که حق مردم را نپردازند. حال می‌خواهند بخشی از بدهی این افراد را ببخشند که حدود 500 میلیارد تومان می‌شود در صورتی که این پول برای بچه‌های جنوب شهر است که امکانات مناسبی را ندارند و می‌توان با این پول برای آنها وسایل ورزشی تهیه کرد. آن کسانی که به طرح‌ها رأی می‌دهند و مصوب می‌شود پیش خدا مسوول هستند و باید قبل از رأی دادن تمامی جنبه‌های آن مصوبه را بسنجند و سپس رأی بدهند. او در مقابل اصرار خبرنگاران برای اعلام نظرش درباره عملکرد مالی شهرداری تهران نیز گفت: عملکرد مالی شهرداری به پایش آن برمی‌گردد و بنده به عملکرد مالی شهرداری نمره 15 می‌دهم. جدیدی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا قطعه زمینی به وسعت 9528 متر در منطقه 13 که گفته می‌شود از سوی شهرداری به او یا اقوام او اختصاص داده شده است، پروانه ساخت مرکز تجاری نیز دارد، توضیح داد: در این قطعه زمین قرار است جایی برای کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست ایجاد شود و تقریبا 6 ماه پیش کلنگ ساخت آن به زمین زده شد. این زمین متعلق به شهرداری تهران است و در این قطعه زمین قرار است توسط خیریه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد که بنده از آنها حمایت می‌کنم، ساختمانی برای این کودکان ساخته شود و هیچ کاربرد دیگری ندارد. بهتر است در صحن شورا هنگام تذکر دادن قبل از اینکه موضوعی را کاملا مطلع نیستند اول کنکاش کنند و بعد به آن موضوع بپردازند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر