تعیین ضرب‌الاجل برای خروج هواپیماهای فرسوده از فرودگاه‌ها

۱۳۹۵/۰۵/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۹۵۸

براساس بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت‌های هواپیمایی متعهد شده‌اند ظرف سه ماه آینده نسبت به خروج کلیه هواپیماهای از رده خارج خود اقدام کنند.

سازمان هواپیمایی کشوری از خروج ۲۷فروند هواپیمای از رده خارج از فرودگاه‌های کشور خبر و اطلاع داده است براساس بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت‌های هواپیمایی متعهد شده‌اند ظرف سه ماه آینده نسبت به خروج کلیه هواپیماهای از رده خارج خود اقدام کنند.

براساس این خبر برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود، ارتقای ایمنی، کاهش تاخیرات و براساس بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر الزام شرکت‌های هواپیمایی نسبت به خروج هواپیماهای از رده خارج از فرودگاه‌ها، زمینه خروج ۲۷فروند هواپیمای از رده خارج از فرودگاه‌های مهرآباد، هاشمی‌نژاد، مشهد و زاهدان فراهم شد. هواپیماهای مذکور از نوع بویینگ ۷۴۷، بویینگ ۷۲۷، فوکر۱۰۰، ایرباس ۳۰۰، BAE و فالکن۲۰ است. ۱۰فروند از این تعداد هواپیماها متعلق به ناوگان هوایی جمهوری اسلامی ایران، ۱۱فروند ماهان، ۵ فروند آسمان و یک فروند از هواپیمایی پویاست. به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری عملیات خروج این هواپیماها از هم‌اکنون آغاز شده است. هواپیماهای مذکور یا به مراکز دانشگاهی، پژوهشی و تحقیقاتی منتقل می‌شوند یا خرد شده (Scrap) و از فرودگاه خارج می‌شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر