اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۵/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۹۵۰

از‌سر گیری همکاری سایپا با کیاموتور، نیسان و ایویکو

تهران شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو و صنایع وابسته استان خراسان رضوی با حضور پرقدرت گروه خودروسازی سایپا در مشهد مقدس آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه محصولات جدید سیتروئن ازقبیل C3- C4- C4 Air cross، C6 و همچنین چانگان EADO XT و CS75 از خودروهای سواری و انواع کامیون‌های جدید در کلاس تجاری در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در حاشیه بازدید از نمایشگاه و حضور در غرفه گروه سایپا اظهار کرد: قرارداد سیتروئن در ماه گذشته قطعی شد و امیدواریم کارهای عملیاتی آن به زودی و بر اساس برنامه زمان‌بندی شده آغاز شود‎؛ این نوع قرارداد در صنعت خودروسازی کشور بی‌سابقه است و قرارشده سیتروئن 50درصد سهام شرکت سایپا کاشان را خریداری کرده و مبلغ آن را به صورت مستقیم به حساب سایپا واریز کند که این عملیات در حال انجام است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا که در این نمایشگاه از کشنده 44 تنی استرالیس AS500 تولید مشترک زامیاد و ایویکو رونمایی کرد، با اشاره به همکاری تولیدکنندگان محصولات تجاری گروه با خودروسازان خارجی نیز افزود: قرارداد همکاری مشترک زامیاد با شرکت ایویکو آغاز و در حال پیگیری و انجام است.

وی تصریح کرد: همکاری با نیسان نیز براساس قرارداد قبلی به زودی فعال شده و از سر گرفته می‌شود و همکاری ادامه خواهد یافت.


بوستان بانوان یکی از بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین بوستان‌های کشور خواهد شد

ساری مهدی عبوری شهردار ساری پس از بازدید از بوستان بانوان که در فضایی پهناور در حال احداث است، گفت: به بانوان شهرم ساری قول می‌دهم یکی از بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین بوستان‌های کشور را برای شما احداث کنیم.

مهدی عبوری که همراه با عباس رشیدی معاون فنی عمرانی شهرداری، زارع مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری و زهرا نصیری مسوول بوستان بانوان از روند احداث این بوستان بازدید می‌کرد طی مصاحبه‌یی با تشریح ویژگی‌های بوستان موردنظر گفت: تمام کارکنان آن از نگهبان تا ناظر و مدیر و مسوول قسمت‌های مختلف از میان بانوان برگزیده می‌شوند ضمن آنکه در تمام طول هفته بانوان و فقط یک روز در هفته بانوان همراه با خانواده خود می‌توانند از این بوستان استفاده کنند.


سلامت فرهنگی و فکری جامعه مرهون تلاش‌های خبرنگاران است

تبریز| رییس شعب بانک ملی در آذربایجان شرقی در پیامی به مناسبت روز خبرنگار گفت: سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه‌یی، مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی خبرنگاران است. حسن سعیدی در پیام خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و شهدای عرصه قلم، آورده است: هفدهم مردادماه، روز پاسداشت قلم‌های پاک‌سرشت و نجیبی است که در دستان اصحاب رسانه و خبر به جامعه آگاهی، امید و صداقت هدیه می‌دهند. وی از خبرنگاران

به‌عنوان تصویرگران زمان خویش و تجسم امانت نام برده که به گفته وی، تعهد را با اخلاق درآمیخته و در شرایط سخت و دشوار به مسوولیت خطیر اطلاع‌رسانی و حقیقت‌گویی ادامه می‌دهند. رییس شورای هماهنگی بانک‌های استان آذربایجان شرقی، روز خبرنگار را به همه خبرنگاران و فعالان رسانه تبریک گفته و از خدمات آنان تجلیل کرده است.


برگزاری همایش استانی «ترویج تغذیه با شیر مادر» در محمودآباد

ساری| به مناسبت هفته جهانی شیر مادر «همایش تغذیه با شیر مادر» به همت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان محمودآباد برگزار شد. اعرابی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در این همایش با اشاره به عبارت «۱۰۰۰روز طلایی، شیر مادر، مهر مادر»، به عنوان شعار سازمان جهانی بهداشت در هفته شیر مادر امسال اظهار داشت: برای ارتقای سطح آگاهی و دانش جامعه درباره مزایای تغذیه کودکان با شیر مادر لازم است تا آن را به عنوان یک عامل کلیدی در توسعه پایدار مورد توجه قرار دهیم. رییس مرکز بهداشت استان مازندران ضمن برشمردن مزایای شیر مادر برای مادران و کودکان، درخصوص چگونگی کمک به مادران برای یک شیردهی موفق از قبل تولد تا بعد تولد، از تاثیر شیر مادر در سلامتی هر کودک در دوران بزرگسالی و سالمندی سخن گفت. همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی، امام جمعه شهرستان محمودآباد به بیان تفسیر آیاتی از قرآن در ارتباط با آثار روانی، اجتماعی و علمی برنامه‌ریزی شده در دوران شیردهی در کلام وحی پرداخت. پایان برنامه با اجرای برنامه هنری و اهدای جوایز به مادران شیرده نمونه استانی و کارشناسان منتخب در دو بخش بهداشتی و درمانی همراه بود.


خبرنگاران مروج فرهنگ وقف در جامعه باشند

اراک| مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: باتوجه به رسالت جامعه خبری که یکی از مهم‌ترین منابع آگاهی بخشی جامعه محسوب می‌شوند، می‌توان از این ظرفیت در راستای تبلیغ فرهنگ وقف استفاده کرد.

حجت‌الاسلام سید محمدباقر حسینی اراکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، ۱8مردادماه در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان و تشریح برنامه‌های دهه کرامت و مرحله استانی سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن و عترت اوقاف گفت: برای رسیدن به آگاهی لازم و داشتن یک زندگی خوب باید از مباحث روز دنیا آگاهی داشت. وی خبرنگاران را یکی از ابزارهای مهم اطلاع جمعی خواند و بر ضرورت صحت خبر تاکید کرد و گفت: گاهی اخبار می‌تواند فضای یک جامعه‌ را متشنج کند یا فضا را به آرامش برساند؛ از این‌رو بسیار مهم است که مجموعه خبری اخبار را درست، به‌موقع و بدون در نظر گرفتن هیچ جناحی درج کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر