همایش سالانه سلامت در بلایا و فوریت‌ها در تبریز برگزار می‌شود

۱۳۹۵/۰۵/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۹۴۵

دبیر علمی همایش سالانه سلامت در بلایا و فوریت‌ها گفت: از اهداف این همایش ایجاد فرصتی از درس‌آموخته‌ها بوده تا تجربه‌های موجود در سطح کشور شناسایی شده و ضمن انتقال آن به بقیه، مستندسازی شود تا درنتیجه زمانی که یک مسوول در یک شهرستان مسوولیتی را برعهده می‌گیرد با نقاط ضعف و خطاهای گذشته آشنا باشد.

همایون صادقی اضافه کرد: دانشکده مدیریت و اطلاع‌رسانی تبریز، جزو نخستین‌های کشور بوده و هدف بر این بود در سال جاری در همایش بر مدیریت اطلاعات تمرکز داشته باشیم، اما به‌دلیل اینکه دیدیم اگر محدود باشد فرصتی برای آینده نخواهد بود کمی وسیع‌تر نگاه کردیم و البته احتمال می‌دادیم مقالات کمی ارسال شود که خوشبختانه استقبال خوبی انجام شد.

وی ادامه داد: علاوه بر موضوعات دیگر یکی از فاکتورهایی که در این همایش در نظر گرفته شده بحث زیست‌محیطی و خشک شدن دریاچه ارومیه است، باتوجه به اینکه در سطح کشوری برای نجات دریاچه همه دست به دست هم داده‌اند، اما احساس می‌شود باتوجه به بحرانی که شناسایی شده و برنامه‌یی که نوشته شد درخصوص دریاچه با نام نجات دریاچه، چون فقط نجات عنوان شده بود تاثیرات این مساله در ساختار سلامت و زندگی مردم پیش‌بینی نشده بود اما بعدا به‌دلیل اهداف در زیرگروه‌ها نقش سلامت مشخص شد، با این همه باز هم آنچنان که باید اهمیت داده نشد.

وی ادامه داد: برای اینکه این مساله را پررنگ کنیم مبحثی اختصاص دادیم در این رابطه تا گفت‌وگوها را آغاز کرده و برنامه‌هایی اجرا کنیم.

صادقی خاطرنشان کرد: خشک شدن دریاچه بحرانی است که ممکن است در چندین سال آینده تاثیرات خود را نشان دهد و بر همین اساس باید مردم و مسوولان را متوجه این امر کنیم.

وی بیان کرد: همچنین سعی خواهیم کرد این همایش متفاوت‌تر از دیگر همایش‌ها برگزار شود و بر همین اساس پنل‌هایی را برگزار خواهیم کرد تا برخلاف دیگر همایش‌ها تلاقی افکاری در آنها انجام بگیرد تا مطالبی ایجاد شود و افراد به آینده برگردند.

دبیر علمی همایش خاطرنشان کرد: درراستای برگزاری همایش از اواسط سال گذشته فعالیت‌ها آغاز شده و از ابتدای سال جاری نیز به مدت 2هفته فراخوان پذیرش مقالات انجام و در این روند 192مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این تعداد 24مقاله به‌عنوان سخنرانی و 151مقاله دیگر به‌عنوان ارائه در قالب پوستر انتخاب شده و مابقی به‌دلیل نداشتن استانداردهای لازم رد شدند.

وی بیان کرد: این همایش به‌طور کلی با هدف مرور آخرین دستاوردها و پیشرفت‌های جهانی در زمینه مدیریت سلامت در بلایا و تبادل تجربیات اجرایی و درس آموخته‌های مدیریت سلامت در بلایای قبلی و تبیین زمینه‌های اجرایی سندی در حوزه سلامت و مرور مخاطرات سلامتی ناشی از تغییر اقلیم برگزار خواهد شد. همایش سالانه مدیریت سلامت در بلایا و فوریت‌ها 20 و 21مرداد در تبریز برگزار می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر