ممنوعیت ساخت‌وساز در منطقه نمایشگاه بین‌المللی

۱۳۹۵/۰۵/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۹۴۲

مشاهدات عینی اخیرا نشان می‌دهد که گودبرداری‌هایی در محدوده نمایشگاه بین‌المللی تهران واقع در بزرگراه چمران-سئول در حال انجام است که برخلاف قانون است.

بنده هفته گذشته در شورای شهر تهران هم اعلام کردم که طبق مصوبه سال90 و 91 ، دولت دهم ممنوعیت ساخت‌وساز در منطقه نمایشگاه بین‌المللی را ابلاغ کرده است. البته آقای مهندس چمران، رئیس شورای شهر تهران گفتند توافقی هم در سال82 و زمان دولت آقای خاتمی درباره ساخت‌وساز در این نمایشگاه صورت گرفته است.

بنابراین طبیعی است که نباید برای توسعه نمایشگاه بین المللی تهران و سالن آن در منطقه مذکور هیچ‌گونه ساخت‌و‌ساز جدیدی انجام شود. اما با وجود مصوبه دولت و توافقات قبلی اخیرا مشاهده شده است که در آنجا گودبرداری‌هایی انجام گرفته است و با توجه به اندازه گودبرداری‌ها معنی آن هم این است که مالکین نمایشگاه در حال ساختن سالن‌های جدید برای توسعه کار خود هستند و جالب اینکه یک‌سری قراردادهای سه ساله هم در این باره بسته شده است یعنی حالا که در سال95 هستیم تا سال98 هم در آنجا تعهد ایجاد کرده‌ایم که همه اینها خلاف مصوبه و توافق های قبلی دولت است.

همه این موارد در شرایطی است که ما مجموعه شهرآفتاب را برای انتقال کامل نمایشگاه‌های تهران به آن با بودجه بسیار زیادی در دستور کار شهرداری تهران قرار دادیم تا با این تصمیم بزرگ، شهر تهران و به‌خصوص منطقه بزرگراه چمران- سئول را از شلوغی،ترافیک و ازدحام این نمایشگاه نجات دهیم. اکنون کاملا بی‌معنی است که ساخت‌وساز در داخل نمایشگاه بین‌المللی تهران برای سالن بین‌المللی نمایشگاه از سرگرفته شود.

به نظر می‌رسد که این ناهماهنگی‌ها از طرف شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایجاد شده است و باید جلوی این کار از طریق دخالت مدیریت شهری پایتخت گرفته شود.

واضح است که این ساخت‌وسازها در این محدوده از شهر بدون مجوزهای قانونی در حال انجام است و شهرداری تهران باید جلوی آن را بگیرد. در حالی که با توجه به آن توافقات قبلی حتی شهرداری تهران هم اجازه ندارد برای ساخت‌وساز در آنجا به مالکین جواز بدهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر