اخبار کلان

۱۳۹۵/۰۵/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۹۱۱

پرداخت‌های نامتعارف مسترد شده است

وزیر اقتصاد گفت: خوشبختانه تعداد موارد تخلف یا پرداخت‌های نامتعارف در وزارت اقتصاد بسیار محدود و ناچیز بود که در این موارد نیز عمدتا از یک سری منافذ قانونی استفاده می‌شد که ما تلاش کردیم تمامی این منافذ را بپوشانیم. علی طیب‌نیا در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که آیا گزارش وزارت اقتصاد در مورد حقوق‌های نامتعارف به معاون اول رییس‌جمهور ارائه شد، گفت: بله، ما گزارش خود را به صورت مستند به آقای جهانگیری ارائه کردیم. وزیر اقتصاد یادآور شد: لازم بود یکسری اقدامات برای ساماندهی انجام دهیم؛ در مواردی که تخلفات صورت گرفته بود، هم برخورد صورت گرفت، هم جابه‌جایی افراد را داشتیم و هم بازگشت پول‌های پرداخت شده را در دستور کار قرار دادیم. طیب‌نیا اضافه کرد: بنابراین در مواردی که با تخلفاتی برخورد کردیم، پول‌های پرداخت شده را مسترد کردیم و در موارد بسیاری هم تخلف صورت نگرفته بود و برگشت این پول‌ها موضوعیت نداشت. او با اشاره به اینکه وزارت اقتصاد، وزارتخانه بسیار بزرگی است، گفت: صدها شرکت، بیمه و بانک زیرمجموعه ما هستند. خوشبختانه تعداد موارد تخلف یا پرداخت‌های نامتعارف در وزارت اقتصاد بسیار محدود و ناچیز بود که در این موارد نیز عمدتا از یک سری منافذ قانونی استفاده می‌شد که ما تلاش کردیم تمامی این منافذ را بپوشانیم.


سرشماری عمومی نفوس

و مسکن ۲۵مهر اجرا می‌شود

به گزارش فارس، هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 برای نخستین‌بار به 2شیوه مدرن و الکترونیکی در سال جاری اجرا می‌شود.

بر این اساس برای کاهش هزینه اجرای سرشماری، برای نخستین‌بار سرشماری عمومی نفوس و مسکن در کشورمان به دو شیوه‌ مدرن و الکترونیکی زیر (بدون استفاده از کاغذ) اجرا می‌شود:

سرشماری اینترنتی از 3 تا 24 مهرماه سال جاری با مراجعه‌ سرپرست یا یکی از اعضای مطلع خانوار به سامانه‌ اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 به آدرس www.sarshomari95.ir و تکمیل فرم خانوار اجرا می‌شود. در ضمن خانوارها برای ویرایش اطلاعات خود می‌توانند از 22 تا 24 مهرماه به سامانه سرشماری اینترنتی مراجعه و اطلاعات خود را ویرایش کنند. مصاحبه‌ حضوری مامور سرشماری با استفاده از تبلت: در این روش ماموران سرشماری از 25مهر تا 25 آبان 1395 به محل زندگی خانوارها مراجعه کرده و از طریق مصاحبه با یکی از اعضای خانوار، اطلاعات مورد نظر را جمع‌آوری و در تبلت همراه خود ذخیره ‌‌می‌کنند. افرادی که از طریق اینترنتی فرم خانوار خود را تکمیل کرده‌اند مجددا توسط مامور سرشماری نمی‌شوند بلکه مامور سرشماری تنها «کد آماری» که از طریق سیستم کامپیوتری یا پیامک به آنها داده شده است را دریافت می‌کند و در تبلت خود وارد می‌کند.

در سرشماری 1395 برای نخستین‌بار در تاریخ سرشماری‌‌های ایران به‌جای پرسشنامه‌ها و فرم‌‌های کاغذی امکان مشارکت هموطنان در سرشماری از طریق اینترنت و جمع‌آوری اطلاعات با ابزار الکترونیکی تبلت فراهم شده است. پاسخگویان ‌‌می‌توانند از طریق اینترنت پرسشنامه‌های سرشماری را تکمیل و ارسال کنند. در این صورت دیگر نیازی به مصاحبه مامور آمارگیر با خانوار نخواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر