روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۵/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۹۰۶

تماس تلفنی نخست‌وزیر جدید بریتانیا با روحانی- ایرنا| حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهوری در صفحه توییتر شخصی خود با ارسال توییتی، از تماس تلفنی نخست‌وزیر جدید بریتانیا با حسن روحانی خبر داد. وی توسعه همکاری‌های دو جانبه، توسعه روابط اقتصادی، بانکی و بیمه‌یی و توسعه همکاری‌های منطقه‌یی را ازجمله محورهای گفت‌وگوی «ترزا می» و حسن روحانی عنوان کرد. ابوطالبی، تعمیق همکاری‌ها و تاکید بریتانیا بر تعهد 1+5 به اجرای دقیق برجام، مبارزه همگانی با تروریسم و تلاش وزرای خارجه دو کشور بر ارتقای سطح روابط را از دیگر محورهای گفت‌وگوی نخست‌وزیر جدید بریتانیا و رییس‌جمهور کشورمان برشمرد.

جلسات منظم جهانگیری با لاریجانی و نوبخت درباره مسائل اقتصادی-تسنیم|جلسات منظمی بین هیات‌رییسه مجلس، معاون اول رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه درباره مسائل اقتصادی برگزار می‌شود. براساس پیشنهاد تعدادی از نمایندگان مجلس دهم به هیات‌رییسه پارلمان و معاونت پارلمانی رییس‌جمهور، مقرر شده که جلسات منظمی بین اسحاق جهانگیری و حسینعلی امیری معاونین اول و پارلمانی رییس‌جمهور، محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه و علی لاریجانی رییس مجلس و اعضای هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی برگزار شود.

نتیجه پرونده کیارستمی زودتر اعلام شود-فارس| سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت در نامه‌یی به رییس سازمان نظام پزشکی کشور از وی خواست نسبت به اعلام نتیجه نهایی پرونده درمانی مرحوم کیارستمی اقدام شود. هاشمی، با اشاره به طولانی شدن مدت بررسی پرونده درمانی مرحوم کیارستمی خطاب به علیرضا زالی گفت: لازم است این پرونده فارغ از اینکه شاکی خصوصی دارد یا خیر، به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد و پاسخ مناسب به پرسش‌های افکار عمومی ارائه شود.

روابط کره و ایران فقط به خرید و فروش محدود نشود- ایسنا| کیم سئونگ هو سفیر کره‌جنوبی که به اراک سفر کرده است، گفت: روابط دو کشور در حال حاضر در حد خرید و فروش است و نظر بر این است که این روابط نزدیک‌تر باشد و صرفا به خرید و فروش محدود نشود، بلکه تجربیات و تکنولوژی را نیز دراختیار یکدیگر قرار دهیم. وی افزود: تولیدات کره‌جنوبی فقط سامسونگ و ال‌جی نیست، بلکه صنایع دیگری هم دارد و من به عنوان نماینده این کشور وظیفه بسط و گسترش روابط بین دو کشور را دارم.

بازتاب وسیع نشست سه‌جانبه باکو در روسیه- ایرنا| نشست یک روزه روسای جمهوری ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان در باکو به اصلی‌ترین برنامه خبری رسانه‌های روسی تبدیل شد که با تیترهای برجسته‌یی ازجمله «خزر جهانی شد»، «طراحی الگویی نو در روابط بین‌المللی و منطقه‌یی» و «نشست آینده سران در تهران» بازتاب یافت. در همین راستا، ایتارتاس اصلی‌ترین خبرگزاری روسیه که ده‌ها خبر و گزارش درباره نشست باکو منتشر کرده است در یکی از مطالب مربوط به پایان مذاکرات، نوشت: سوریه یکی از موضوع‌هایی بود که در نشست سه‌جانبه به میزبانی جمهوری آذربایجان بررسی شد. این خبرگزاری افزود: رییس‌جمهوری ایران در باکو گفت که مذاکرات انجام گرفته بین سران سه کشور نشان داد زمینه‌های فراوانی برای گسترش روابط وجود دارد و مساله سوریه را نیز یکی از نمونه‌های آن برشمرد.

استقبال گرم رهبر ایران هنوز در خاطرم باقی مانده است- ایلنا| ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه در حاشیه نشست سه‌جانبه باکو به رییس‌جمهوری کشورمان گفت: به یاد دارم که چطور شما و آقای خامنه‌ای، رهبر معظم آنچنان گرم از من در تهران استقبال کردید. از آن زمان، ما در توسعه روابط دوجانبه‌مان پیشرفت زیادی داشته‌ایم. وی افزود: روابط دوستانه ما در حال رشد است. اینکه این روابط طیف وسیعی از موضوعات را شامل می‌شود، مایه خرسندی است. این فضا بر روابط اقتصادی ما، تماس‌های سیاسی ما در تمام حوزه‌ها و روابط انسانی ما، حاکم است.

حمله سایبری به ایران و روسیه- آنا| خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گزارش داد: گروهی هکر به‌نام استرایدر (Strider) با هدف جاسوسی، ده‌ها حمله به شرکت‌ها و سازمان‌ها در روسیه و سایر کشورها ترتیب داده‌اند. این گزارش مدعی است که حملات سایبری گروهی که در گزارش لابراتوار کاسپرسکی به‌نام پروژه ساورون معروف شده‌اند علاوه بر روسیه، به ایران، روآندا و احتمالا برخی کشورهای‌ ایتالیایی‌زبان انجام شده است. اهداف اصلی حملات سایبری، تاسیسات مرتبط به نیروهای دولتی و مسلح همچنین مراکز علمی-پژوهشی، اپراتورهای ارتباطی و سازمان‌های مالی بودند.

ارتباطی بین آزادی زندانیان امریکایی و پرداخت پول به ایران وجود ندارد- ایسنا| الیزابت ترودو رییس دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه امریکا در نشست خبری روز دوشنبه خود در پاسخ به این سوال که ادعا می‌شود زندانیان امریکایی آزاد شده در ایران در ماه ژانویه اجازه نداشته‌اند پیش از فرود هواپیمای حامل 400میلیون دلار در تهران، این کشور را ترک کنند، گفت: من درباره اینکه هواپیمای حامل شهروندان چه ساعتی ایران را ترک کرد اطلاعاتی ندارم، اما این ادعا که امریکایی‌های آزاد شده اجازه نداشته‌اند پیش از اینکه هواپیمای حامل پول نقد در تهران فرود بیاید، پرواز کنند را کاملا رد می‌کنم. همان‌طور که مقامات امریکایی پیش از این گفته‌اند شهروندان ما آزاد شده بودند اما به دلیل موضوعی که قطعا به همین مساله زندانیان ارتباط داشته است کمی با تاخیر ایران را ترک کردند.

برگزاری پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان - ایرنا| مراسم افتتاحیه پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان صبح دیروز با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌یی وزیر کشور ایران و معاون وزیر اقتصاد افغانستان برگزار شد. بابک دین‌پرست معاون وزیر کشور با اشاره به ویژگی‌های مشترک و ممتاز دو کشور، مهم‌ترین ساز و کار قانونی موجود برای توسعه همکاری‌های همه‌جانبه را برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان دانست و گفت: یکی از تفاوت‌های این اجلاس با اجلاس‌های قبل خود، تفکیک موضوعات امنیتی از سایر موضوعات تجاری، اقتصادی، فرهنگی، ترانزیتی و آموزشی است.

محکومیت عملیات تروریستی در پاکستان- اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای| بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام تروریستی انفجار بیمارستانی در مرکز کویته پاکستان را که منجر به کشته و مجروح شدن جمعی از وکلا، خبرنگاران و افراد غیرنظامی بی‌گناه شد به‌شدت محکوم کرد. نحوه برخورد با افراط‌گرایی و تروریسم تکفیری دهشتناکی که متاسفانه با حمایت برخی دولت‌های منطقه صورت می‌پذیرد، سبب گسترش روزافزون موج خشونت و ترور شده است و به عنوان یک ضرورت فوری باید تمام وجدان‌های آگاه و بیدار در جامعه جهانی به‌خصوص در این منطقه با تمام توان به‌منظور جلوگیری و توقف هرچه سریع‌تر این‌گونه کشتارهای ددمنشانه اقدام عاجل به عمل آورند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر