شوماخر پسر به‌جای شوماخر پدر

۱۳۹۳/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۸۹

مازیار معتمدی| شوماخر پسر، فرزند مایکل شوماخر اسطوره اتومبیلرانی آلمانی، نخستین موفقیت خود را در رقابت‌های جهانی کسب کرد.

شوماخر جوان پسر مردی که هفت دوره قهرمانی فرمول یک جهان را در کارنامه‌اش دارد، رقابت‌های اتومبیلرانی نوجوانان را با کسب مقام دومی به پایان برد. این پسر 15ساله، سال پیش در سانحه‌یی که منجر به ضربه مغزی پدرش شد، با او همراه بود. او در رقابت‌های قهرمانی فرانسه که هفته پیش برگزار شد، دوم شد.

این موفقیت در شرایطی حاصل شده که پدر 45ساله‌اش مدتی است از کمای 6 ماهه‌یی که پس از آسیب مغزی دچار آن شده بود، بیرون آمده است. او در ماه دسامبر سال پیش در حال اسکی در کوه‌های آلپ فرانسه دچار این آسیب شده بود و اکنون در منزلش در سوییس در حال گذراندن دوران نقاهت است.

شوماخر که برای شرکت در این رقابت‌ها از نام مایک پسر استفاده کرده، چندان از عملکرد خودش راضی نبود و باوجود اینکه به مجله ایتالیایی ورزش گفت که از کسب چنین نتیجه مهمی راضی هستم، اما افزود: این واضح است که هدف من کسب قهرمانی جهانی است اما این تازه آغاز مسیر حرفه‌یی من است.

او در پنج بخش رقابت‌ها موفق بود اما در دور نهایی با رقابت شدید انام احمد راننده نوجوان بریتانیایی، این جایزه را به او واگذار کرد. مایکل شوماخر نیز مثل پسرش رانندگی را با شرکت در رقابت‌های کارتینگ آغاز و در اوایل دهه 1980 بیشتر جوایز رقابت‌های آلمان و اروپا را از آن خودش کرد. او از 12سالگی به‌عنوان راننده وارد این

رقابت‌ها شده بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر