نابودی مصر

۱۳۹۵/۰۵/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۶۵۵

اکونومیست:

این هفته‌نامه تیتر یک و سرمقاله خود را به مساله اقتصاد کشورهای عربی اختصاص داده است. آن‌طور که این گزارش نشان می‌دهد، انتشار گزارش‌های پیاپی از زبان بورس عربستان نشان از آن دارد که اقتصاد این کشور در مسیر درست خود حرکت نکرده است. این هفته‌نامه در عین حال به برخی سیاست‌های اتخاذ شده در مصر اشاره کرده و این سیاست‌ها را در ادامه انقلاب کشورهای عربی دانسته است. تیتر این هفته‌نامه «نابودی مصر» است. این هفته‌نامه به مساله اتخاذ برخی سیاست‌ها از سوی عبدالفتاح السیسی رییس‌جمهور کنونی مصر اشاره کرده است. پیش از این برخی گزارش‌ها از جمله گزارش «فارن پالسی» نشان از آن داشت که با وجود اینکه حسنی مبارک سال‌هاست رخت خود را از سیاست این کشور بربسته است، مردم مصر هنوز هم سیاست‌های اقتصادی او را دنبال می‌کنند. هشدار اکونومیست به نابودی اقتصاد کشوری است که همین حالا هم با مشکلات بسیاری در اقتصاد دست و پنجه نرم می‌کند.


نیویورک تایمز:

تیتر یک این روزنامه به برخی مشکلات جدی در سودان جنوبی اشاره دارد. این روزنامه اشاره کرده است که زنان برای دوام آوردن در کمپ‌های این کشور جنگ‌زده، یا باید با قحطی و گرسنگی کنار بیایند یا با تعرض‌های جنسی. آنچه این روزنامه به آن اشاره کرده مساله یافتن غذاست که نشان می‌دهد اگر زنان از این کمپ‌ها بیرون بیایند و دنبال غذا باشند، باید در انتظار تجاوز جنسی از سوی سربازانی باشند که این کمپ‌ها را تحت نظر دارند. هرچند که به نظر می‌رسد، طبق گفته این روزنامه مشکلات این کشور افزایش یافته باشد چرا که بر اساس حملات مسلحانه‌یی که اخیرا در «جوبا» پایتخت سودان جنوبی صورت گرفته است، بسیاری از خانه خود آواره شده‌اند.


مارکا:

این روزنامه ورزشی اسپانیایی زبان مساله آغاز المپیک را دستمایه تیتر یک خود قرار داده است. تیتر یک این روزنامه «روز طلایی» است و به مساله رقابت‌های المپیک اختصاص دارد. بر این اساس، بازی‌های المپیک که از روز گذشته کار خود را آغاز کرد با نام رسمی «بازی‌های المپیاد سی و یکم» و «المپیک ریو» شناخته می‌شود و در بازه زمانی ۵ تا ۲۱ آگوست ۲۰۱۶ میلادی (۱۵ تا ۳۱ مرداد ۱۳۹۵) در شهر بندری ریودوژانیرو برگزار می‌شود، هرچند که حتی در روز آغاز بازی‌ها نیز انتقادها به نحوه خدمات‌رسانی به میهمانان این رقابت‌ها ادامه داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر