پردرآمدترین نویسندگان جهان معرفی شدند

۱۳۹۵/۰۵/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۶۵۰


مجله «فوربز» فهرست پردرآمدترین نویسندگان در سال 2016 را اعلام کرد. آن‌طور که گاردین در این رابطه نوشته است، «جیمز پترسون» برای سومین‌بار عنوان پردرآمدترین نویسنده جهان را که هر ساله از سوی مجله اقتصادی «فوربز» منتشر می‌شود، کسب کرد. در این لیست نام نویسندگان مطرح دیگری همچون «جی.کی رولینگ»، «جورج آر.آر مارتین» و «پائولا هاوکینز» نویسنده رمان «دختری در قطار» به چشم می‌خورد. «فوربز» اعلام کرد: درآمد کلی نویسندگانی که نامشان در این فهرست آمده، طی 12 ماه گذشته بالغ بر 269 میلیون دلار بوده است.

«جیمز پترسون» که سومین سال است به این فهرست راه پیدا کرده، ‌با اختلافی فاحش با نفر دوم صدرنشین است. او در سال 2016، 95 میلیون دلار کسب کرده است. جدیدترین کتاب این نویسنده «BookShots» ماه ژوئن در امریکا به چاپ رسید و تاکنون بیش از یک میلیون دلار فروخته است.

پترسون نویسنده مطرح رمان‌های روانشناختی و جنایی امریکاست که مجموعه‌اش با نام «الکس کراس» شهرت جهانی دارد. «پترسون» به‌طور میانگین سالی 14 کتاب منتشر می‌کند. نام او به عنوان نخستین نویسنده‌یی که یک میلیون جلد از آثارش در قالب دیجیتال به فروش رسیده، ثبت شده است. تاکنون بیش از 300 میلیون جلد از کتاب‌های این نویسنده آثار جنایی امریکا در سراسر جهان به فروش رسیده است. درآمد «پترسون» در سال 2013 به 90 میلیون دلار رسید. «جف کینی» که کتاب‌های «بچه بزدل» او شهرت جهانی دارند، ‌با 19میلیون و 500هزار دلار مقام دوم را دارد. «رولینگ» نویسنده رمان‌های «هری پاتر» که طی سال‌های گذشته مشغول نگارش و انتشار رمان‌های بزرگسال بوده، ‌در 12ماه گذشته 19 میلیون دلار به جیب زده و رتبه سوم فهرست پردرآمدترین نویسندگان جهان را از آن خود کرده است. او هفته گذشته «هری پاتر و بچه نفرین‌شده» را که مخاطبانش آن را هشتمین کتاب‌ «هری پاتر» می‌دانند روانه بازار کرد. این اثر یک نمایشنامه است که اقتباس آن در حال اجرا روی صحنه «وستاند» لندن است و داستانش 19 سال پس از پایان یافتن رمان‌های هفت‌گانه «هری پاتر» رخ می‌دهد. نام نویسنده‌هایی همچون «دنیل استیل»، «پائولا هاوکینز»، «هاوکینز»، «جی.آر.آر مارتین» نیز در این لیست دیده می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر