اخبار

۱۳۹۵/۰۵/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۶۳۹

پیش‌بینی تسویه بیش از 50 درصد جرایم شهری

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران بااشاره به اینکه آخرین لایحه شهرداری درخصوص بخشش جرایم به شورای شهر تهران در سال92 بود، ادامه داد: سه سال بود این جرایم اضافه شده بود و امیدواریم که با این مصوبه بیش از50درصد این چک‌ها را وصول و تسویه کنیم. به گزارش ایسنا، ناصر امانی در این باره توضیح داد: یکی از مشکلاتی که شهرداری تهران در طول تاریخ بلدیه داشته، بحث نحوه گرفتن مطالبات از مردم بوده که به شکل سنتی و دستی بابت صدور پروانه و عوارض از مردم چک می‌گرفت. خوشبختانه از خردادماه سال94 دریافت چک از مردم به شکل دستی به‌طور کامل متوقف شد و هرکس که قرار است به شهرداری عوارض پرداخت کند باید به بانک شهر مراجعه کرده و از این طریق، چک را به بانک شهر بدهد و فیش آن به شهرداری تحویل شود به‌طوری که در این روش دیگر شهرداری چک دریافت نمی‌کند. او بااشاره به اینکه این روش حدود یک سال است در شهرداری تهران پیاده می‌شود، افزود: اما قبل از این مدت، یعنی از سال70 به بعد، حدود 39هزار قطعه چک در ادارات درآمد مناطق باقی‌مانده که مبلغ آن حدود 620میلیارد تومان است که وصول نشده و البته از مجموع این چک‌ها 23هزار چک به سال‌های قبل از 82 تعلق دارد. نکته حائزاهمیت دیگر آن است که اصل این چک‌ها حدود 26میلیارد تومان است ولی جرایمی که روی این چک‌ها اعمال شده حدود 240میلیارد تومان است که بدین معناست که به‌دلیل گذر زمان، 10برابر اصل چک، جریمه اعمال شده است. وی گفت: زمانی که مردم مراجعه می‌کردند با مبلغ 10برابر اصل چک مواجه می‌شدند و انگیزه‌یی برای پرداخت نداشتند و عدد بالا بود اما با اعمال این تخفیف‌ها، اصل چک به همراه 20 تا 30درصد متناسب با سالی که چک به شهرداری تهران داده شده است، حساب شده و بدین‌ترتیب این پرداخت بسیار راحت‌تر است.


اجرای «LEZ» در انتظار ابلاغ وزارت کشور

قائم‌مقام معاونت حمل‌و‌نقل ترافیک شهرداری تهران از اجرای طرح کاهش آلودگی هوا موسوم به «LEZ» از 15شهریور در صورت ابلاغ وزارت کشور خبر داد. حجت‌الله بهروز در‌مورد سرانجام طرح «LEZ» یا همان طرح «کاهش» با بیان اینکه در صورت ابلاغ اجرای طرح کاهش از‌سوی وزارت کشور، این طرح از 15شهریور ماه در تهران اجرایی می‌شود به ایسنا گفت: به شهروندان توصیه می‌شود تا زمان باقی مانده برای اجرای این طرح، نسبت به اخذ برگه معاینه فنی اقدام کنند چراکه خودروهای تردد‌کننده در محدوده اجرای طرح کاهش با دوربین و به‌صورت مکانیزه کنترل می‌شوند. وی گفت: با اجرایی شدن این طرح در نیمه شهریورماه احتمال افزایش مراجعات مردمی به مراکز معاینه فنی وجود خواهد داشت و بر همین اساس از هم‌اکنون به مراکز معاینه فنی بخشنامه شده است تا نسبت به افزایش ظرفیت خود و جذب نیروی متخصص اقدام و بتوانند حتی در صورت امکان در سه شیفت کاری نسبت به خدمت‌رسانی به مردم اقدام کنند. بهروز با بیان اینکه این طرح در سه مقطع اجرایی می‌شود، افزود: در مرحله اول در محدوده «طرح زوج و فرد» معاینه فنی خودروها کنترل شده و صرفا به خودروهایی که معاینه فنی داشته باشند اجازه ورود به محدوده زوج و فرد داده می‌شود. در فاز دوم روی خودروهای انژکتوری و کاربراتوری اعمال محدودیت می‌شود، در گام سوم نیز اجرای این طرح به کل سطح شهر تهران تسری می‌یابد.


کاهش فاصله شمال و جنوب تهران با فعالیت خط۶ مترو

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران بااشاره به اینکه آمدن خط۶ مترو به منطقه20 می‌تواند تحول اساسی در جنوبی‌ترین نقطه پایتخت به وجود آورد، افزود: آغاز به کار این خط مهم، زندگی مردم این منطقه را متحول می‌کند. مازیار حسینی با بیان اینکه همان‌طور که بهره‌برداری بزرگراه امام‌علی(ع) در کاهش فاصله زمانی بین شمال و جنوب تهران اثرگذار بوده، راه‌اندازی خط۶ مترو نیز می‌تواند در کم‌کردن این فاصله موثر باشد، تصریح کرد: ازجمله اقداماتی که اراده مدیریت شهری در کاهش فاصله طبقاتی بین شمال و جنوب تهران را محقق می‌کند، ایجاد و گسترش مسیرهای سراسری برای کم‌کردن زمان دسترسی بین این دو محدوده جغرافیایی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر