درخواست مهلت ۲ ساله ایرلاین‌ها برای تامین کفایت سرمایه

۱۳۹۵/۰۵/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۶۳۸

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تاکید بر اینکه ارقامی که برای کفایت سرمایه از سوی سازمان هواپیمایی به ایرلاین‌‌ها اعلام شده منطقی نیست، کاهش سهم ایرلاین داخلی در پروازهای خارجی را یکی از معایب آن برشمرد و گفت: از آخوندی برای رسیدن به کفایت سرمایه مهلت خواسته‌ایم.

به گزارش فارس، مقصود اسعدی‌سامانی با انتقاد از تاکید وزارت راه و شهرسازی بر موضوع کفایت سرمایه‌ شرکت‌های هواپیمایی اظهار کرد: موردی که این روزها توسط وزیر راه و شهرسازی به صورت خاص در صنعت حمل‌ونقل هوایی مورد توجه و تاکید قرار گرفته، کفایت سرمایه است.

وی ادامه داد: طبق ابلاغیه سازمان هواپیمایی کشوری که به دستور وزیر راه و شهرسازی انجام شده است، ‌شرکت‌های هواپیمایی فعال ‌موظف هستند، میزان سرمایه خود را به رقم تعیین ‌شده کفایت مالی تاسیس ایرلاین‌ها برسانند‌ بدین‌ترتیب که هر شرکت هواپیمایی 100میلیون دلار یا 350میلیارد تومان باید کفایت سرمایه داشته باشند تا بتواند با گواهینامه عملیات پرواز کامل(FULL AOC) فعالیت کند.

اسعدی‌سامانی با تاکید بر اینکه تعیین رقم کفایت سرمایه از سوی سازمان هواپیمای کشوری برای ایرلاین‌‌ها چندان کارشناسی ‌شده نیست، بیان کرد: امروز هم براساس‌ آمار، سالانه بیش از 24میلیون نفر مسافر توسط شرکت‌های هواپیمایی داخلی جابه‌جا می‌شوند که با توجه به نقش ارزنده ایرلاین‌ها در توزیع مناسب عدالت اجتماعی، توسعه ملی و ‌جابه‌جایی مناسب مسافران هوایی و نیز با توجه به تکلیفی بودن نرخ‌ها در سال‌های گذشته همچنین انجام پروازهای تکلیفی به نظر می‌رسد، فشار آوردن به شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش سرمایه در این شرایط با توجه به اقتصاد نامناسب ایرلاین‌ها و رکود، چندان منطقی نیست و نیاز به تجدید نظر دارد. وی بیان کرد: اصرار بر مبحث کفایت مالی، فعالیت شرکت‌های هواپیمایی را محدود می‌کند اگر بخواهیم با توجه به سرمایه موجود، فعالیت ایرلاین‌ها را به پروازهای چارتری و پروازهای داخلی محدود کنیم.

در واقع بخش عمده‌یی از سهم بازار به‌خصوص بازار بین‌المللی شرکت‌های هواپیمایی داخلی از دست آنها گرفته می‌شود و با توجه به نیاز امروز پیش‌بینی می‌شود این بازار در اختیار ایرلاین‌های خارجی قرار گیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر