افزایش ۳ برابری پروازها از آسمان ایران

۱۳۹۵/۰۵/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۶۳۶

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی از افزایش سه برابری پروازها در آسمان ایران خبر داد و با بیان پهلوگیری ۱۷خط کشتیرانی مستقیم در بنادر ایران، گفت: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در سیاست خارجی سهم اقتصادی ایران را در منطقه پس می‌گیریم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر تنها 12فروند هواپیما در کشور وجود دارد که سال ساخت آنها 2000میلادی به بعد است که این ناوگان با خرید هواپیماهای جدید متحول می‌شود.

آخوندی افزود: امیدواریم بتوانیم با سرمایه‌گذاری بزرگ برای نوسازی ناوگان هوایی در این حوزه تحول ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه ایران در بخش تحقق سهم خود از صادرات جهانی در حوزه حمل و نقل موفق بوده، ادامه داد: پیش از دولت یازدهم 500سورتی پرواز عبوری در کشور ثبت می‌شد که این تعداد در حال حاضر به یک‌هزار و 50سورتی پرواز از آسمان ایران افزایش یافته است. وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: هم‌اکنون کشورهای اسلامی در منطقه دچار آشوب هستند اما در کشور ما امنیت به خوبی برقرار شده که این امر یکی از دلایل افزایش پروازهای عبوری بوده است.

آخوندی بیان کرد: با اجرای طرح توسعه فرودگاه، 11هزار متر به فضای اپرون (پارکینگ) و 400متر به طول باند اضافه می‌شود که با اتمام طرح، انجام پروازهای میانبرد این فرودگاه به دور برد اتقا می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از نگاه دولت، ایران در یک موقعیت ژئواستراتژیک قرار گرفته بنابراین باید سهم بیشتری از اقتصاد جهانی به خود اختصاص دهد. آخوندی افزود: ایران نباید تنها سهم خود را از اقتصاد جهانی در حوزه حمل و نقل افزایش دهد بلکه باید این سهم را در توسعه فرهنگی و اجتماعی منطقه افزایش دهد که برای این مهم باید رویکردها قرارداد‌ها و نحوه رفتار ما متناسب با رویکرد جهانی باشد. وی اظهار کرد: سهم ملت ایران در حال حاضر بیش از آن چیزی است که در اقتصاد منطقه دارد که در این راستا استراتژی اصلی دولت افزایش قدرت رقابت ایران در اقتصاد جهانی است و هرکه می‌خواهد در این حوزه حرکت کند اول باید روی پای خود بایستد.

وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد: باید به سمت توسعه شبکه حمل و نقل و ارتباطات حرکت کرد اما مساله مهم این است که نباید تنها به توسعه ارتباطات در سرزمین خود محدود شویم و باید نگاه فراملی داشته باشیم. آخوندی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای شمال، شمال شرق و غرب ایران با 450میلیون نفر محصور در خشکی هستند، گفت: باید باتوجه به وجود خلیج فارس و دریای عمان در جنوب ایران و نیاز این کشورها به مراودات دریایی، بازار این کشورها را جزو بازار ایران دانست که گاهی اوقات از این ظرفیت غافل می‌شویم.

وی تاکید کرد: باید خطوط دریایی، بنادر قوی و یک شبکه ریلی بزرگ برای اتصال ایران به آسیا داشته باشیم و بتوان با اتفاقی که در حوزه سیاست خارجی افتاد از ظرفیت‌های اقتصاد جهانی بهره‌مند شد.


ارتباط ضعیف کریدورهای واقع در زاگرس

وزیر راه و شهرسازی همچنین اضافه کرد: در ارزیابی کریدورهای شرق و غرب، شمال و جنوب، بخش عمده‌یی از جمعیت ایران در زاگرس است اما متاسفانه کریدورهای حمل و نقل منطقه تکه‌تکه بوده و وضعیت ارتباطی ضعیفی در این منطقه وجود دارد.

آخوندی با تاکید بر اتصال شبکه جاده‌یی کشور به کشورهای همسایه افزود: باید کریدور‌هایی همانند بندر امام خمینی(ره) به بازرگان را تعریف کرد که نقش بین‌المللی داشته و ارزش افزوده باشند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر