اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۵/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۶۳۰

آذربایجان غربی از محرومیت و مشکلات مضاعف رنج می‌برد

ارومیه| استاندار آذربایجان غربی گفت: متاسفانه آذربایجان غربی از عدم توسعه و مشکلات مضاعف نسبت به سایر استان‌های کشور رنج می‌برد.

قربانعلی سعادت در جلسه شورای اداری استان که با حضور نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد با بیان اینکه استان‌های مرزی با محرومیت و مشکلات زیادی مواجه هستند، اظهار داشت: استان‌های زاگرس‌نشین در مقایسه با استان‌های مرکزی کشور از توسعه کمتری برخوردارند و نمی‌توان این موضوع را پنهان کرد.

وی در ادامه با اشاره به هم مرزی استان با سه کشور حساس خارجی و تهدیدات و فرصت‌های مرزی افزود: آسیب‌های موجود به لحاظ هم ‌مرزی با سه کشور جمهوری آذربایجان، عراق و ترکیه همچنین تاثیرپذیرفتن این استان از بیماری‌های انسانی، دامی و طیور سایر کشورها تنها بخشی از این مشکلات است.


بخش خصوصی به بهبود شرایط کشور، امیدوار است

تبریز| رییس خانه صنعت، معدن و تجارت کشور گفت: بهره مرکب، کمر تولید و تولیدکنندگان را شکسته است.

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن در تبریز با بیان اینکه دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی درصدد وارد کردن ضربه‌های سنگین به کشور هستند، ابراز کرد: با این وجود، تولید‌کنندگان و صنعتگران کشور با انرژی‌تر و مصمم‌تر از گذشته به فعالیت خود ادامه داده و نسبت به بهبود شرایط امیدوارتر هستند.

وی در بخشی از سخنان خود بر ضرورت حمایت دولت‌ها از تولید در زمان بحران اشاره کرده و ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر بهره مرکب، کمر تولیدکنندگان را شکسته است و این قشر دیگر تحمل وصول ارزش افزوده را ندارد. اعطای تسهیلات به شرط سپرده‌گذاری نیز ما را دوباره بدهکار می‌کند.


فعالیت ۶۰مدرسه کپری و ۸۰۰مدرسه غیرایمن در کرمان

کرمان| مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از وجود ۵۰ تا ۶۰ مدرسه کپری در این استان خبر داد. محمد محسن بیگی اظهار کرد: نزدیک ۵۰ تا ۶۰مدرسه تحت عناوین مدارس کپری در استان کرمان وجود دارد اما الزاما کپری نیستند و به عنوان مثال مدرسه‌یی که فضای نامناسب و نامقاوم دارد نیز جزو این آمار به حساب آمده است. مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: حدود ۶۰درصد این مدارس مربوط به شرق و جنوب استان کرمان است. محسن بیگی با بیان اینکه شرایط تحصیل دانش‌آموزان مناطق محروم در مدارس شبانه‌روزی فراهم شده است، گفت: در برخی مناطق به دلیل مسائل فرهنگی، والدین اجازه حضور دانش‌آموزان در مدارس شبانه‌روزی را نمی‌دهند.


هزینه 5هزار میلیارد ریالی برای توسعه جاده‌ای لرستان

خرم‌آباد| وزیر راه و شهرسازی گفت: در سال گذشته برای توسعه جاده‌یی لرستان بیش از 5هزار میلیارد ریال در قالب قراردادهای مختلف هزینه شده است. عباس احمد آخوندی در آیین افتتاح همزمان 72کیلومتر بزرگراه و راه روستایی لرستان از عقد قرارداد 5هزار میلیارد ریالی برای توسعه جاده‌های لرستان خبر داد و افزود: امروز علاوه بر افتتاح 40کیلومتر راه روستایی، 18کیلومتر در شهرستان کوهدشت و 14کیلومتر در شهرستان نورآباد بهره‌برداری شد. وی بیان کرد: به‌طور تقریبی همه ورودی‌های شهرستان‌ها به سمت خرم‌آباد وضعیت بسیار خوبی پیدا کرده است و باید این روند ادامه یابد و محور خرم‌آباد به نورآباد تا استان کرمانشاه نیز ادامه داشته باشد.


دانشگاه‌ها، ارتباط تنگاتنگی با بخش‌های اقتصادی جامعه داشته باشند

قزوین| سرپرست معاونت اقتصادی استاندار قزوین تاکید کرد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باید ارتباط تنگاتنگی با بخش‌های اقتصادی منطقه خود داشته باشند.

عباسعلی درافشانی در چهارمین جلسه کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری که با حضور روسای دانشگاه‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اعلام کرد: طرح آمایش علم و فناوری استان با نظارت استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و مشارکت دانشگاه‌های استان در سال 95 تهیه خواهد شد. وی افزود: سند آمایش علم و فناوری یک سند راهبردی استانی در حوزه پژوهش و فناوری است که باتوجه به نقشه جامع علمی کشور و سند آمایش استانی تهیه خواهد شد و دستگاه‌های استانی می‌توانند اولویت‌های پژوهشی و برنامه‌های حوزه فناوری را براساس این سند تهیه کنند. سرپرست معاونت امور اقتصادی استاندار با اعلام اینکه مقدمات راه‌اندازی این صندوق از دو ماه پیش در استان شروع و مراحل نهایی راه‌اندازی طی می‌شود، اضافه کرد: با راه‌اندازی این صندوق حمایت‌های مالی لازم برای رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در استان فراهم خواهد شد.


گلایه یک فعال اقتصادی از نافرجامی برخی مصوبات کارگروه رفع موانع تولید

قزوین| یک تولیدکننده سمنانی و عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان از نافرجامی برخی مصوبات کارگروه رفع موانع تولید به دلیل فرآیند استعلام‌ها از مرکز، عدم همکاری بانک‌ها و برخی مشکلات دیگر گلایه کرد: عبدالحمید دربانیان در جلسه بررسی موانع رفع تولید و ارائه گزارشات از منظر بخش خصوصی که در اتاق سمنان برگزار شد، روند بسته‌های حمایتی را غیرکارشناسی خواند و اظهار کرد: زمانی که یک بسته حمایتی برای تولید نوشته می‌شود، باید کاملا مطالعه شده باشد تا تمام جوانب و فرصت‌ها را در بربگیرد. وی بخشنامه و بسته حمایت سازمان تامین اجتماعی را نامتناسب ارزیابی کرد و گفت: این بسته حمایتی یک طرفه نوشته شده است، به‌طوری‌که کارگاهای تحت پوشش این سازمان نمی‌توانند انتفاع لازم از بسته حمایتی را داشته باشند.

دربانیان اظهار داشت: تعداد زیادی از مصوبات این کارگروه به‌دلیل استعلام‌ها از مرکز، عدم همکاری بانک‌ها و دیگر موارد جاری اجرایی نمی‌شود.


35واحد صنعتی چهارمحال و بختیاری در حوزه کشاورزی غیرفعال است-شهرکرد-

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۵واحد صنعتی و تولیدی در حوزه کشاورزی این استان غیرفعال است.

طهمورث فتاحی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰۰کارگاه تولیدی صنایع تبدیلی کشاورزی در چهارمحال و بختیاری بررسی شد. وی اظهار کرد: از این تعداد واحد صنعتی ۵۲واحد بالای ۵۰درصد، ۱۲واحد زیر ۵۰درصد و ۳۵واحد تعطیل بوده است.

وی افزود: فعال‌سازی ۳۵واحد تولیدی تعطیل و نیمه‌فعال چهارمحال و بختیاری ۲۲۰میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.


لزوم تکمیل سریع نیروگاه زمین‌گرمایی مشگین‌شهر-مشگین‌شهر

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر گفت: انتظار می‌رود نیروگاه زمین‌گرمایی مشگین‌شهر که تاکنون برای اجرای آن بیش از 44میلیارد تومان هزینه شده به سرعت تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

ابراهیم امامی در جریان بازدید از نیروگاه زمین‌گرمایی مشگین‌شهر اظهار کرد: کار خوب و برجسته‌یی که در این منطقه انجام شده، می‌تواند به‌عنوان یک برند شاخص برای کشورمان در توسعه انرژی‌های نو مطرح باشد که امیدواریم هرچه زودتر نیروگاه زمین‌گرمایی مشگین‌شهر تکمیل و راه‌اندازی شود.

وی از مدیرعامل توانیر و دیگر مسوولان وزارت نیرو خواست تا هرچه سریع‌تر در تکمیل این پروژه اهتمام داشته باشند چراکه به نظر می‌رسد تکمیل آن از زمانبندی 18ماهه تعریف شده عقب افتاده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر