اخبار

۱۳۹۵/۰۵/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۶۰۱

رشد 34درصدی تراکنش‌های همبانک صادرات

استقبال گسترده هموطنان از خدمات متنوع و مطلوب سامانه همبانک صادرات ایران رشد ٣٤درصدی تعداد تراکنش‌های این سامانه طی خرداد ماه سال جاری نسبت به مقطع زمانی مشابه در سال قبل را به ثبت رساند. به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، گزارش‌های استخراجی درخصوص عملکرد سامانه همبانک صادرات ایران نشان‌دهنده انجام بیش از ٧میلیون تراکنش بوده که این میزان بیانگر رشد ٣٤درصدی تعداد تراکنش‌های این سامانه در بازه زمانی یاد شده نسبت به مقطع زمانی مشابه در سال قبل است. این سامانه بدون نصب نرم‌افزار خاص برای تمام مدل‌های گوشی قابل استفاده است و سهولت دسترسی برای کاربران را فراهم می‌آورد. امنیت، سرعت بالا همچنین رایگان بودن ازجمله مزیت‌های این سامانه است. با تاکید مدیرعامل جدید بانک صادرات برای تعمیم و گسترش خدمات بانکداری نوین و با هدف کاهش هزینه‌ها و افزایش دسترسی مشتریان به خدمات نوین، به‌تازگی امکان پرداخت قبوض خاص شرکت‌ها و موسسات گوناگون نظیر بیمه سرمد، لیزینگ واسپاری سپهر و غیره با استفاده از شناسه قبض و شناسه پرداخت از طریق سرویس پرداخت قبوض در گزینه پرداخت در سامانه مزبور امکان‌پذیر شده است. براساس این گزارش، قبوض خاص با هدف جمع‌آوری اقساط مشتریان شرکت‌ها و سازمان‌های خصوص و دولتی در بستر پرداخت الکترونیکی قبوض است که برخوردار از شناسه قبض و پرداخت با طول حداکثر ١٨رقم هستند.


برگزاری همایش ارتقای

شبکه فروش بیمه

نخستین همایش توسعه توان حرفه‌یی صنعت بیمه با موضوع «ارتقای توانمندی‌های حرفه‌یی شبکه فروش» پنج‌شنبه 14مرداد ازسوی انجمن حرفه‌یی صنعت بیمه و موسسه آموزشی پویا تدبیر در سالن همایش مجتمع رفاهی پتروشیمی شهر تبریز برگزار شد. به گزارش روابط عمومی سندیکای بیمه‌گران ایران، مهندس اولیا در مراسم افتتاحیه این همایش ضمن ابراز خرسندی از تلاش‌های صنعت بیمه برای ارتقای توان حرفه‌یی شکل فروش گفت: صنعت بیمه باید از افزایش توان حرفه‌یی کارشناسان و شبکه فروش بیمه را در دستور کار خود قرار دهند تا آنها بتوانند با آگاهی بیشتر از اصول و قوانین بیمه و انتقال آن به زبان ساده به مردم به افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور کمک کنند. وی بهره‌گیری از فضاهای آموزشی دانشگاه‌ها و موسسات آزاد آموزشی را یکی از راه‌های تقویت توان حرفه‌یی دانست و گفت: باید با همفکری این مجموعه‌ها نواقص این حوزه را برطرف کنیم و گامی موثر در تربیت نیروی انسانی متخصص ‌برداریم. مهندس اولیا بااشاره به موقعییت ویژه استان آذربایجان‌شرقی و بالا بودن ضریب نفوذ بیمه نسبت به متوسط کشوری گفت: باید در کنار ارتقای دانش فنی عوامل فروش بیمه در استان، فضایی فراهم شود تا بیمه به خارج از مرزها نیز راه پیدا کند.


برگزاری مجمع بانک ملت در زمانی دیگر

مجمع عمومی عادی سالانه بانک ملت برای بررسی و تصویب صورت‌های مالی این بانک در مقطع زمانی منتهی به پایان اسفندماه سال۹۴ به تاریخ دیگری موکول شد. به گزارش روابط عمومی بانک ملت، جلسه مجمع عمومی عادی سالانه این بانک به‌دلیل به حد نصاب نرسیدن سهامداران، به زمان دیگری موکول شد. براساس این گزارش، زمان و مکان جلسه نوبت دوم مجمع عمومی عادی سالانه بانک ملت، از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار و سایت اینترنتی این بانک0 متعاقبا به اطلاع سهامداران خواهد رسید.



شورای فقهی یکی از ارکان اصلی بانک مرکزی می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از تاکید مقام معظم رهبری بر تبدیل شورای فقهی بانک مرکزی به یکی از ارکان بانک مرکزی خبر داد، حکمی که نقطه پایان بر وجود برخی اختلاف‌نظرهاست. به گزارش فارس، مصباحی‌مقدم عضو شورای فقهی بانک مرکزی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: مقام معظم رهبری اخیرا مرقوم کردند که شورای فقهی به عنوان یک رکن اصلی در بانک مرکزی ایجاد شود که این موضوع باعث خواهد شد که دیدگاه مردم نسبت به سود بانکی مشروع شود. براساس این گزارش، شورای فقهی بانک مرکزی به صورت مشورتی در دوران رییس کلی محمود بهمنی در بانک مرکزی راه‌اندازی شد که این گامی جهت ورود فقها به سیاست‌گذاری‌های بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار بود. با وجود اینکه تشکیل شورای فقهی ضروری به نظر می‌رسید، بانک مرکزی اقدامی جهت رسمیت یافتن این شورا برنداشت.

ولی‌الله سیف تیرماه سال گذشته حکم انتصاب قائم‌مقام بانک مرکزی، معاون نظارتی بانک مرکزی و غلام‌رضا مصباحی‌مقدم را به عنوان اعضای شورای فقهی بانک مرکزی صادر کرد. این سه حکم

در حالی صادر شد که سیدعباس موسویان‎، نظرپور‎، حسین‌زاده‌بحرینی‎، مرتضی شهیدزاده‎، حسن معتمدی‎، محمد طالبی‎ و محمدرضا شجاع‌الدینی از اعضای این شورا بودند. اما این حکم‌ها هم موجب رسمیت یافتن شورا و لازم‌الاجرا شدن مصوبات آن نشد. بانک مرکزی به صورت رسمی و غیررسمی، دلیل عدم ضرورت رسمیت یافتن شورای فقهی بانک مرکزی را تداخل وظایف شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی عنوان می‌کرد. موافقان رسمیت یافتن شورای فقهی بانک مرکزی در جریان تدوین اصلاح قانون بانکداری بدون ربا، فصلی به تشکیل این شورا اختصاص دادند. حسین‌زاده‌بحرینی مسوول تدوین طرح بانکداری بدون ربا با اشاره به فاصله گرفتن از روح قانون بانکداری بدون ربا گفت: برای اینکه بتوانیم، جلو فاصله گرفتن از قانون را بگیریم باید شورای فقهی در قانون در نظر گرفته شود که متناظر با شورای شریعت در کشورهای دیگر عمل کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر