زیان 2هزار میلیاردی بیمه‌های خودرو

۱۳۹۵/۰۵/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۶۰۰

گروه بانک و بیمه

دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران، ضریب نفوذ بیمه در ایران را 2.2درصد اعلام کرد و گفت: میانگین ضریب نفوذ جهانی بیمه 6درصد است و باید در حوزه فروش بیمه بیشتر تلاش کنیم. به گزارش ایرنا، علی اکبر اولیاء روز پنج‌شنبه در همایش توسعه توان حرفه‌یی صنعت بیمه در تبریز اظهارکرد: با وجودی که اصل 44 تصویب شده و سهم بیمه دولتی کاهش پیدا کرده است ولی سایه تصمیم‌گیری‌های دولتی بر سر بیمه هست که ادامه کار را با مشکل مواجه می‌کند.

وی با بیان اینکه وضعیت صنعت بیمه در ایران چندان خوب نیست و به خاطر نرخ‌های تکلیفی در بیمه خودرو 20هزار میلیارد ریال خسارت دیدیم، افزود: بخشی از این اتفاق‌ها به عملکرد ما و بخشی هم به باورهای اجتماعی و شناخت مردم از صنعت بیمه برمی‌گردد.

دبیر کل سندیکای بیمه‌گران ایران با بیان اینکه دنیای غرب از بیمه ثروت خوبی تحصیل کرده و این صنعت تبدیل به یک دانش و نهادینه شده است، بر ضرورت آشنایی همه فعالان این حوزه به ویژه نمایندگان و کارگزاران شبکه فروش با مفاهیم اولیه بیمه تاکید کرد. اولیاء با بیان اینکه صنعت بیمه فضای مناسبی برای کسب و کار ندارد، افزود: باید زنجیره ارتباطی بیمه را گسترش دهیم و وضعیت بیمه رصد و نقد شود. دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران ضریب نفوذ بیمه در آذربایجان شرقی را بیشتر از متوسط کشوری اعلام کرد و گفت: انتظار می‌رود در بحث نیروی انسانی صنعت بیمه ظرفیت‌های بیشتری در حوزه آموزشی تعریف شود تا با تعامل با دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بتوانیم کسری‌های این صنعت را رفع کنیم. وی بر ضرورت تاسیس شرکت‌های بیمه استانی تاکید کرد و گفت: استان‌ها نباید تنها نماینده شرکت‌های بیمه مرکز باشند. وی گفت: باید بازار بیمه را به فراتر از مرزهای کشور گسترش دهیم تا علاوه بر افزایش ضریب نفوذ بیمه، دانش و ارتباطات خود را هم افزایش دهیم. اولیاء با بیان اینکه بیمه دانش بین‌المللی است، ارتباط با موسسه‌های پژوهشی و شرکت‌های بین‌المللی را ضروری دانست و گفت: به خاطر وقفه 5-4ساله برقراری ارتباط با شرکت‌های معتبر دنیا دچار چالش شده و از دانش روز بیمه اندکی فاصله گرفتیم. وی با بیان اینکه اگر صنعت بیمه حداقل سودآوری را نداشته باشد، رشد نخواهد کرد، اظهار کرد: متولیان بیمه باید با مردم، رسانه‌ها و گروه‌های اجتماعی تعامل گسترده داشته باشند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر