اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۵/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۴۸۷

کسب گواهینامه ثبت مواد کودی (گوگرد بنتونیتی) توسط پالایشگاه خانگیران

مشهد مسوول واحد دانه‌بندی گوگرد شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد از اخذ گواهینامه ثبت مواد کودی محصول کود گوگرد بنتونیتی دانه‌بندی شده (پاستیل) برای نخستین ‌بار در کشور توسط این مجتمع گازی خبر داد. به گزارش «تعادل» و به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، حسن علیمیرزایی با اعلام این خبر افزود: این پالایشگاه به عنوان بزرگ‌ترین تولید‌کننده گوگرد در کشور علاوه بر فروش داخلی و صادرات این محصول، ایجاد زمینه‌های جدید مصرف گوگرد و تبدیل آن به محصولات با ارزش‌افزوده بالا را نیز در دستور کار خود قرار داده است. وی اظهار کرد: بر این اساس واحد تولید کود گوگرد بنتونیتی به ظرفیت اسمی روزانه 600 تن در این پالایشگاه اجرا و بهره‌برداری شده است. این مقام مسوول در پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد تصریح کرد: همچنین برای بومی‌سازی دانش و توسعه فناوری تولید کود گوگرد بنتونیتی مورد نیاز بخش کشاورزی، کلیه مراحل تولید و تجاری‌سازی محصول با تلاش و همت پرسنل این پالایشگاه انجام پذیرفته است.


نشست تخصصی مدیران اقتصادی استان مرکزی با معاون وزیر برگزار شد

اراک نشست تخصصی مدیرعامل و معاونان شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی، علی یزدانی روز یک‌شنبه در جریان سفر یک روزه به استان مرکزی در این نشست گفت: همه مدیران اجرایی و مسوولان واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ‌باید با برنامه‌ریزی اصولی و هدف‌گذاری مناسب در جهت تحقق این مهم اقدام اساسی کنند. وی در ادامه با اشاره به ضرورت توسعه خوشه‌های صنعتی و همگرایی در حوزه دانش در بحث صادرات تاکید کرد: به هیچ ‌وجه نباید خوشه‌های صنعتی به حال خود رها شده بلکه ‌باید با همگرایی در حوزه دانش و تقویت استفاده از اطلاعات به روز دنیا آنها را در بحث افزایش صادرات و کاهش قیمت تمام شده یاری کرد.


کاهش مصرف مواد نفتی در منطقه اردبیل

اردبیل مصرف بنزین موتور در مدت چهار ماهه اول سال 95 در منطقه اردبیل 108میلیون لیتر است که نسبت به مدت مشابه سال 94 به میزان 108میلیون و 600 هزار لیتر 5/0درصد کاهش مصرف را نشان می‌دهد. در همین راستا سیدحجت مدنی، مدیر منطقه با اعلام اینکه میزان مصرف نفتگاز در منطقه اردبیل در این مدت(چهار ماهه اول سال 95) 112میلیون لیتر است که نسبت به مدت مشابه سال 94 به میزان 117میلیون لیتر 5 درصد کاهش مصرف را نشان می‌دهد که در سایه برنامه‌ریزی و تلاش همکاران در راستای اجرای طرح پیمایش و عدم استفاده نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان از این سوخت است. ایشان در ادامه افزودند: مصرف نفت سفید از 13میلیون و 500 هزار لیتر در چهار ماهه اول سال 94 با 20درصد کاهش به 10میلیون و 900هزار لیتر رسیده است و مصرف نفت کوره از مقدار یک میلیون و 600 هزار لیتر به یک میلیون لیتر با تناسب 38درصد کاهش یافته است بر همین مبنا میزان مصرف گاز مایع از مقدار 6480 تن به 6526 تن با افزایش یک درصدی روبه‌رو بوده است.


اجرای عملیات گسترده ایمن‌سازی پل‌های حوزه استحفاظی شهرستان شازند

شازند به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی مهرداد شیخی، رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان شازند با اعلام خبر فوق افزود: این عملیات جهت جلوگیری و کاهش خطر سقوط وسایل نقلیه به داخل دهانه پل‌های آب‌رو انجام می‌شود. رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان شازند در این رابطه افزود: بسیاری از پل‌های موجود در حوزه استحفاظی شازند ایمن‌سازی شده و عملیات نصب حفاظ و نرده و ایمن‌سازی سایر پل‌های موجود درحال انجام است. رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان شازند با تاکید بر توجه رانندگان به علائم راهنمایی و اطلاعاتی گفت: جهت آگاهی رانندگان در شرایط سخت جوی و شب، رفلکتورهایی روی حفاظ‌ها و گاردریل‌ها تعبیه شده که در صورت توجه به آنها خطر برخورد و سقوط در پرتگاه‌ها و دهانه پل‌ها به حداقل ممکن خواهد رسید.


پایان عملیات برج‌بندی خط ۶۳ کیلو ولت شهرک صنعتی شاهرود

شاهرود مدیرعامل شرکت برق منطقه‌یی سمنان از پایان عملیات نصب برج‌های خط ۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی شاهرود خبر داد. مهندس سیدعلی‌اکبر صباغ، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت برق منطقه‌یی سمنان با اعلام این خبر گفت: عملیات نصب برج‌های خط ۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی شاهرود با احداث ۶۹ دستگاه برج مشبک فولادی به طول حدود ۱۵کیلومتر در حد فاصل پست ۶۳/۴۰۰ کیلوولت شهید بسطامی و پست ۲۰/۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی شاهرود به اتمام رسید و عملیات سیم‌کشی به زودی انجام خواهد شد. مهندس صباغ مهم‌ترین اهداف احداث خط ۶۳ کیلو ولت شهرک صنعتی شاهرود را افزایش قابلیت اطمینان شـبکه و برق‌رسانی مطمئن به مشترکین و متقاضیان صنعتی، عمومی دانست و گفت: اعتبار این پروژه مبلغی بالغ بر۲۷میلیارد ریال است.


تولید بیوگاز از کود حیوانی در خراسان رضوی

مشهد یک شرکت دانش‌بنیان در خراسان رضوی موفق به تولید بیوگاز(گاز متان) از کود حیوانی شد. کارشناس نظارت و ارزیابی مرکز رشد فناوری نیشابور گفت: شرکت سامان انرژی شرق در این شهرستان در راستای کارآفرینی و فراهم کردن زمینه اشتغال با تکیه بر علم و فناوری موفق به بازتولید دستگاهی شد که به وسیله آن با تخمیر مواد آلی از قبیل کودهای حیوانی و چوب تحت شرایط بی‌هوازی گاز متان تولید می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر