بهره‌گیری مناسب از فرصت انتخاب مشهد به عنوان «پایتخت فرهنگ اسلامی»

۱۳۹۵/۰۵/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۴۸۲

معاون اول رییس‌جمهوری تصویبنامه هیات وزیران را در خصوص بهره‌گیری مناسب از فرصت ایجاد شده در انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سال 1396 (2017 میلادی) به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد.

این مصوبه از سوی اسحاق جهانگیری به وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، کشور، امورخارجه، اطلاعات، ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان‌های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و مدیریت و برنامه‌ریزی ابلاغ شده است. در ابتدای این مصوبه آمده است: برای معرفی توانمندی‌ها، غنای معنوی، فرهنگی و ارزش‌های اصیل اسلامی-ایرانی به کشورهای اسلامی و در جهت تحقق محورهای مورد نظر سازمان آیسسکو از جمله موضوعات «میراث، هویت فرهنگی اسلامی»، «تنوع فرهنگی برای ترویج خلاقیت و رسیدن به توسعه پایدار»، «گفت‌وگو و اتحاد تمدن‌ها در روابط منطقه‌یی و بین‌المللی» و «فناوری اطلاعات و ارتباطات در خدمت توسعه پایدار در جهان اسلام»، تدوین محورهای برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات ویژه مرتبط با انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی با موضوعات «مشهد و تمدن خراسان بزرگ»، «طوس و جایگاه آن در تکوین و بسط اندیشه ایرانی-اسلامی» و «مشهد و اندیشه ایران شهری» و گردشگری فرهنگی به عنوان محورهای کلان فرهنگی مورد توجه قرار گیرد. بر این اساس شورای سیاست‌گذاری رویداد «مشهد، پایتخت فرهنگ اسلامی» با مسوولیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رییس و اعضایی که در متن این مصوبه آمده است، تشکیل خواهد شد.

همچنین تشکیل ستاد ملی شهرسازی این رویداد با مسوولیت وزیر راه و شهرسازی به عنوان رییس در این مصوبه قید شده و اعضای آن نیز مشخص شده‌اند. ستاد برنامه‌ریزی و هماهنگی رویداد با مسوولیت استاندار خراسان رضوی نیز دیگر بخش مربوط به این مصوبه است. در انتهای مصوبه هیات وزیران تصریح شده است، این تصویبنامه صرفا تا پایان سال 1396 لازم‌الاجراست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر