انتصاب روسای سازمان‌های «برنامه و بودجه» و «اداری- استخدامی»

۱۳۹۵/۰۵/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۴۲۴

گروه اقتصاد کلان

محمدباقر نوبخت و جمشید انصاری با حکم رییس‌جمهوری به عنوان روسای سازمان‌های«برنامه و بودجه» و «اداری- استخدامی» منصوب شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، در ادامه برنامه‌های دولت برای اصلاح نظام مدیریت و ساختار اداری و استخدامی کشور، به‌ویژه ساماندهی نظام حقوق و دستمزد؛ رییس‌جمهوری در حکم مهمی سازمان اداری و استخدامی کشور را احیا و رییس آن را منصوب کرد.

روحانی در دو حکم جداگانه، «جمشید انصاری» را به عنوان «معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور» و «محمدباقر نوبخت» را به عنوان «معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور» منصوب کرد.

رییس‌جمهور در این حکم «جمشید انصاری» را به عنوان «معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور» منصوب کرد.

متن حکم رییس‌جمهوری به این شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای جمشید انصاری

براساس اصل صد و بیست و ششم قانون اساسی و در اجرای مصوبه مورخ دوم مرداد 1395 شورای عالی اداری، نظر به تخصص و تجربیات جناب‌عالی به‌موجب این حکم به عنوان «معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور» منصوب می‌شوید.

توفیق شما را در خدمت به ملت شریف ایران با رعایت اصول قانونمداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند بزرگ مسئلت دارم.»

رییس‌جمهوری همچنین در حکم جداگانه‌یی دکتر محمدباقر نوبخت را به عنوان «معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور» منصوب کرد.

متن حکم روحانی به این شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر محمدباقر نوبخت

براساس اصل صد و بیست و ششم قانون اساسی و در اجرای مصوبه مورخ دوم مرداد 1395 شورای عالی اداری، نظر به تخصص و تجربیات جناب‌عالی به‌موجب این حکم به عنوان «معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور» منصوب می‌شوید.

توفیق شما را در خدمت به ملت شریف ایران با رعایت اصول قانونمداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند بزرگ مسئلت دارم.» هفته گذشته شورای عالی اداری در جلسه‌یی حکم به تفکیک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور داد تا براساس این مصوبه، دو سازمان «امور اداری و استخدامی» و «برنامه و بودجه» ایجاد شود.

جمشید انصاری پیش از این استاندار زنجان در دولت یازدهم بود و نمایندگی مردم در حوزه انتخابیه زنجان و طارم در دور هشتم مجلس را در کارنامه دارد. انصاری همچنین تجربه مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، مدیرکل امور مدارس شاهد و نمونه وزارت آموزش و پرورش، معاون برنامه‌ریزی استانداری زنجان، معاون بنیاد شهید انقلاب اسلامی، معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و استاندار آذربایجان غربی را در کارنامه خود دارد.

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از ادغام دو سازمان «امور اداری و استخدامی کشور» و «برنامه و بودجه» مطابق مصوبه ۱۶ اسفند ۱۳۷۸ شورای عالی اداری تاسیس و در ۱۷تیر ۱۳۷۹ نمودار تشکیلاتی آن تصویب شد و به اجرا درآمد. پس از انحلال این سازمان در سال ۱۳۸۶ به دستور احمدی‌نژاد، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی تاسیس شد و بخشی از وظایف آن را به عهده گرفت. با آغاز به کار دولت حسن روحانی، در آبان ۱۳۹۳ با دستور رییس‌جمهوری و تصویب شورای عالی اداری با ادغام دو معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهوری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور احیا شد. با این حال درنهایت شورای عالی اداری رای به تجزیه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به دو سازمان اداری و استخدامی و برنامه و بودجه داد. این تجزیه در حالی رخ می‌دهد که ١٧سال قبل این دو سازمان در یکدیگر ادغام شدند. در سال ١٣٧٩، دولت با استناد به لزوم کوچک‌سازی دولت و تجمیع تصمیم‌گیری‌ها در حوزه‌های مرتبط با این دو سازمان رای به ادغام این دو و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی داده بود. انحلال سازمان مدیریت برای دومین بار در طول تاریخ انقلاب اسلامی رخ می‌دهد. انحلال این سازمان این‌بار در ادامه برنامه‌های دولت برای اصلاح نظام مدیریت و ساختار اداری و استخدامی کشور و به‌ویژه ساماندهی نظام حقوق و دستمزد صورت می‌گیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر