روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۵/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۴۲۲

سفر قائم‌مقام وزارت امور خارجه ایران به عمان- اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای| مرتضی سرمدی قائم‌مقام وزیر امورخارجه کشورمان صبح دیروز در مسقط با یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار درخصوص توسعه و تعمیق روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه‌یی مذاکره و تبادل‌نظر شد. طرفین در این دیدار همچنین بر اراده سیاسی دو کشور جهت گسترش هر چه بیشتر روابط در تمام ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و تقویت و تحکیم یک الگوی موفق از روابط میان همسایگان تاکید کردند. در این سفر دو طرف درخصوص جدول زمانی پیگیری مسائل دوجانبه نیز توافق به عمل آوردند.

دیداری که مایه تاسف ملت فلسطین است- ایرنا| حسین امیرعبداللهیان مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن دیدار محمودعباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و مریم رجوی سرکرده گروهک منافقین در پاریس گفت: مشکل ابومازن این است که بر پیگیری حقوق مردم فلسطین تمرکز نمی‌کند. وی تصریح کرد: محمود عباس یک روز از تجاوز سعودی علیه مردم مظلوم یمن حمایت و روز دیگر در دیدار با سرکرده تاریخ مصرف گذشته گروهک منافقین به نوعی از تروریسم حمایت می‌کند. حمایت از تروریسم به جای مبارزه با آن ازسوی رییس تشکیلات خودگردان فلسطین درنهایت نه‌تنها باعث تضعیف رژیم‌صهیونیستی و آزادسازی قدس شریف نمی‌شود بلکه مایه تاسف مردم فلسطین است.

تعمیم ثبات امنیتی ایران به سایر کشورها- ایسنا| هاجر چنارانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بااشاره به دیدار هیات پارلمانی ایران با سیدحسن نصرالله در سفر به لبنان گفت: در دیدار با سیدحسن نصرالله بر تعمیم ثبات امنیتی ایران در کشورهای منطقه، تاکید شد. وی بااشاره به توانایی ایران برای نقش‌آفرینی در به وجود آوردن امنیت در منطقه خاورمیانه، افزود: باتوجه به امنیت کاملی که در کشورمان حاکم است، محور گفت‌وگو تعمیم ثبات امنیتی ایران در کشورهای منطقه بود تا از این طریق وضعیت به‌گونه‌یی رقم بخورد که در یک شرایط مطلوب کشورهای مختلف منطقه از ثبات لازم در حوزه امنیت برخوردار باشند.

احتمال برگزاری مانور مشترک نظامی بین ایران و روسیه - ایلنا| روزنامه ایزوستیا روسیه به نقل از یک منبع آگاه نوشت: در گفت‌وگوهای انجام شده بین سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه و امیر سرتیپ ولی‌مدنی در روز دوشنبه درخصوص انجام مانور مشترک بحث و گفت‌وگو شده است. این خبر توسط پایگاه اطلاع‌رسانی اسپوتنیک روسیه نیز منتشر شده است. لازم به ذکر است این دیدار در حاشیه بازی‌های بین‌المللی ارتش در روسیه صورت گرفته است.

دیدار سفیر ایران با فعالان اقتصادی ترکیه - فارس| محمدابراهیم طاهریان فرد سفیر کشورمان در ترکیه برای بررسی همکاری‌های تجاری و اقتصادی با استان اوشاک ترکیه به این استان سفر کرد. وی در این سفر ضمن دیدار با رییس و اعضای اتاق بازرگانی و صنعت استان اوشاک با فعالان اقتصادی و تجاری این استان راه‌های توسعه مناسبات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی را بررسی کرد. براساس توافق انجام شده در این دیدار، هیاتی 20نفره مرکب از رییس و اعضای اتاق بازرگانی و صنعت استان اوشاک در شهریور ماه سال جاری برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی نساجی و پوشاک ایران راهی تهران خواهند شد.

فراهم شدن مقدمات سفر رییس‌جمهوری اواکراین به ایران- تسنیم| سرگئی بوردیلیارک سفیر اوکراین در تهران در گفت‌وگویی با تشریح علاقه‌مندی شرکت‌های اوکراینی برای همکاری در حوزه ساخت هواپیما، نگهداری بالگرد، حمل‌ونقل و ترانزیت، از تلاش‌های انجام شده برای مهیا کردن مقدمات سفر رییس‌جمهوری این کشور به ایران خبر داد. وی گفت که کشورش آماده گسترش همکاری‌های اقتصادی و ترانزیتی با ایران است، اما مشکلات موجود در حوزه تراکنش‌های مالی همچنان یک مانع عمده در مسیر توسعه روابط اقتصادی دو کشور است.

ترسیم چشم‌انداز همکاری‌های اقتصادی میان ایران و اسلواکی- ایرنا| عباداله مولایی سفیر ایران در اتریش و اکرودیته در اسلواکی در دیدار با رییس اتاق بازرگانی اسلواک و رییس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی پیرامون موضوعات مختلف روابط دوجانبه به‌ویژه آخرین تحولات، برنامه‌های در دستور کار و چشم‌انداز همکاری‌های اقتصادی تهران و براتیسلاوا به رایزنی و تبادل‌نظر پرداخت. وی ضمن شرح موقعیت، امتیازات و چشم‌انداز اقتصادی ایران و نیز پیوندهای سنتی و پیشینه مثبت همکاری‌های ایران و اسلواک، روند جاری همکاری‌های اقتصادی دو کشور را نویدبخش خوانده و از نقش‌آفرینی پررنگ‌تر بخش‌های خصوصی و اتاق‌های بازرگانی دو کشور در تقویت و تعمیق بیش از پیش مناسبات فی‌مابین استقبال کرد.

کمیسیون مشترک ایران و افغانستان هفته آینده برگزار می‌شود - ایسنا| پنجمین کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و افغانستان هفته آینده در روزهای 19 و 20مرداد ماه در تهران به میزبانی وزارت کشور برگزار می‌شود. این کمیسیون نخستین کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور در دولت محمد اشرف غنی‌ و حسن روحانی است. قرار است در روز نخست این نشست، کمیته‌های کارشناسی اقتصادی، فرهنگی و سیاسی موضوعات مختلف مشترک را مورد بررسی قرار داده و در روز دوم نشست اصلی کمیسیون با حضور وزیران کشور و مالیه دو کشور برگزار می‌شود.

ابلاغ مصوبه تعیین حقوق گمرکی 31کالای مشمول قانون مقررات صادرات و واردات-ایرنا| معاون اول رییس‌جمهوری تصویبنامه هیات‌وزیران درخصوص تعیین مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی 31کالای مشمول قانون مقررات صادرات و واردات را برای اجرا به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد. این ابلاغیه که به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه شده درخصوص مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی 31ردیف کالای موضوع جداول پیوست آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات و صادرات و واردات با رعایت ماده (11) آیین‌نامه یاد شده است.

گزینه‌های استانداری زنجان در حال بررسی هستند-ایلنا| سیدسلمان سامانی سخنگوی جدید وزارت کشور گفت: تلاش ما بر این است که بهترین فرد برای استانداری زنجان به دولت معرفی شود و گزینه موردنظر فردی باشد که بتواند سیاست‌های دولت تدبیر و امید را به نحو احسن در این استان پیگیری و اجرا کند. سامانی درمورد پیگیری‌های صورت گرفته در زمینه اقدام تروریستی روزهای گذشته در استان کرمانشاه گفت: وزارت کشور از همان ابتدا به‌صورت جدی وارد عمل شد و جلساتی را هم در این خصوص با متولیان امر و مسوولان ذی‌ربط برگزار کردیم. معاونت امنیتی موضع‌گیری‌های لازم را انجام داد و بررسی‌های دقیقی صورت پذیرفت.

اسماعیل عباسی سرپرست معاونت امور حقوقی دولت شد-فارس| مجید انصاری معاون حقوقی رییس‌جمهور در حکمی اسماعیل عباسی را به‌عنوان سرپرست معاونت امور حقوقی دولت منصوب کرد. در بخشی از این حکم آمده است: «نظر به سوابق علمی و تجارب ارزنده جنابعالی، به موجب این حکم به سمت سرپرست معاونت امور حقوقی دولت منصوب می‌شوید. امید است با رعایت اصول قانونمداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در انجام وظایف محوله موفق باشید.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر