واکنش قاسمی به حمله‌کنندگان به سفارت عربستان

۱۳۹۵/۰۵/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۴۱۸

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به برخی ادعاهای مطرح شده در خصوص انتشار نامه سرگشاده سرکرده مهاجمان به سفارت عربستان در تهران اظهارات وی را بی‌پایه و اساس و مردود دانست.

قاسمی ضمن ابراز ناخرسندی از حمله این افراد خودسر و ناآگاه به اماکن دیپلماتیک که پرونده آنان نزد محاکم قضایی مفتوح است، اقدامات آنان را در راستای خواست دشمنان کشور به ویژه رژیم سرکوبگر و تروریست‌پرور آل‌سعود خواند و خاطرنشان کرد: هیچ عقل سلیمی اقدام در جهت منافع دشمنان و هم‌پیمانان صهیونیست‌های غاصب و کودک‌کش را نمی‌پذیرد. وی مجددا تاکید کرد: حمله به اماکن دیپلماتیک خلاف قانون، غیراخلاقی، مذموم و مردود است و با هیچ بهانه‌یی قابل توجیه نیست.

لازم به ذکر است، حسن کردمیهن، متهم آمریت حمله به سفارت عربستان‌سعودی روز دوشنبه در نامه‌یی سرگشاده به رییس‌جمهوری، ضمن شرح جزییات مکالمات خود در شب حادثه با حمله‌کنندگان با لحنی تند از محاکمه و نوع برخورد با آنها انتقاد کرده و در آن از «حسن روحانی» خواسته است دستگاه دیپلماسی را به دلیل زیرپاگذاشتن عزت ملت ایران به دادگاه معرفی کند.

وی در این نامه با دفاع از حمله‌کنندگان به سفارت عربستان نوشته است: چرا به جوانان انقلابی تهمت می‌زنند؟ اتفاقا اینها برای امنیت کشور آمدند و قصدشان امنیت کشور بود. کردمیهن همچنین خواستار محاکمه ماموران نیروی انتظامی به اتهام عملکرد ضعیف و غیرمسوولانه در حادثه حمله به سفارت عربستان شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر