اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۵/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۳۸۱

البرز و قزاقستان تفاهمنامه گسترش همکاری‌های تجاری امضا کردند

کرج|

تفاهمنامه همکاری بین اتحادیه ملی کارفرمایان قزاقستان و اتاق بازرگانی البرز با توجه به داشتن بستر‌های مناسب، ظرفیت‌ها و امکانات گسترده برای افزایش تجارت و سرمایه‌گذاری به امضا رسید. گزارش ایرنا، این تفاهمنامه دیروز بین رحیم بنامولایی، رییس اتاق بازرگانی البرز و یرژان بالتای، رییس اتحادیه ملی کارفرمایان استان غربی جمهوری قزاقستان امضا شد. رییس اتاق بازرگانی البرز در آیین امضای این تفاهمنامه گفت: با در نظر گرفتن فرصت‌های جدید برای توسعه روابط تجاری سودمند این تفاهمنامه تنظیم و هر دو در ایجاد و افزایش روابط تجاری و صنعتی در میان شهروندان دو استان در حوزه شرایط خود متعهد خواهند شد.

رحیم بنامولایی اظهار کرد: افزایش ترنور تجارت بین دو کشور، کمک به کارآفرینان، شرکت‌ها، نمایندگان قزاقستان و ایران درخصوص حمایت‌های قانونی در راستای روابط دو طرفه ازجمله مفاد این تفاهمنامه است. وی سازماندهی محصولات، خدمات و کالاهای جدید در قزاقستان با استفاده از کالاهای استان البرز و جذب سرمایه‌گذاری

دو‌جانبه مشترک در حوزه قزاقستان و البرز را از دیگر مفاد این تفاهمنامه برشمرد. وی اضافه کرد: هر گونه تبادل اطلاعات بین طرفین درخصوص این تفاهمنامه به صورت مکتوب معتبر بوده و این اطلاع‌رسانی می‌تواند از طریق ایمیل، فکس یا ارسال با پست باشد.


برگزاری جلسه هم‌اندیشی و تبادل نظر مطالعات قطار برقی شهر جدید اندیشه

شهریار|

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران شهر اندیشه این جلسه با حضور حمیده محمدزاده‌تیتکانلو عضو هیات‌مدیره شرکت عمران شهر جدید اندیشه، نجفی معاون مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و نمایندگان مشاور عامل چهارم(مدیر طرح قطارهای برقی شهرهای جدید) برگزار شد. در این جلسه راهکارها، مسیریابی، توجیه فنی و اقتصادی و گزینه‌های مورد نظر ازجمله استفاده از زیرساخت‏های موجود در راه‌آهن ایران و استفاده مشترک از خط راه‌آهن تهران- تبریز در محدوده تهران- شهرقدس و سایر گزینه‌های ممکن مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد جهت انجام بهینه امور مطالعاتی و تعیین مسیری که دارای توجیه لازم و کافی باشد، جلسات بعدی با حضور مدیران و کارشناسان حوزه فنی- مهندسی راه آهن ایران برگزار شود. همچنین لازم است برای هماهنگی بیشتر درخصوص موضوع، جلساتی با حضور شهرداران شهرستان‌های قدس، ملارد و شهریار و نماینده محترم منطقه در مجلس دهم تشکیل شود تا به اخذ بهترین تصمیمات برای رفع نیاز شهروندان منطقه منجر شود.


انتظار 10 ساله برای راه‌اندازی کارخانه کاغذسازی بندر امیرآباد پایان یافت

ساری|

کلنگ ساخت کارخانه کاغذسازی بندر امیرآباد در سال 1385 بر زمین خورد اما اینک پس از 10سال با تکمیل تجهیزات و واردات نخستین محموله خمیر مورد نیاز، انتظار برای راه‌اندازی این مجموعه تولیدی به سر آمده است.

عملیات ساختمانی بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در شرق استان مازندران و فاصله 51 کیلومتری ساری در سال 1375 در زمینی به مساحت یک هزار و 60 هکتار آغاز شد.

بندر امیرآباد در سال 1376 با توجه به موقعیت ممتاز و قابلیت‌های بالقوه به عنوان منطقه ویژه معرفی شد.

ظرفیت عملیاتی این بندر در مرحله نخست پنج میلیون و 600 هزار تن است که در چشم‌انداز پیش‌بینی شده تا سال 1409 ظرفیت‌های این بندر به 18میلیون تن می‌رسد.

بندرامیرآباد به دلیل موقعیت راهبردی در دریای خزر و برخورداری از امکانات زیرساختی به عنوان بندر پایلوت غلات وارداتی از قزاقستان انتخاب شد. تاکنون 160هزار تن انبار و سیلوی غلات در این بندر ایجاد شده و ظرفیت آن تا برنامه چشم‌انداز به 500 هزار تن می‌رسد.


اعلام آمادگی اتاق بازرگانی برای تشکیل

میز مشترک کرمان و آفریقای جنوبی

کرمان|

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان با بیان اینکه موارد مشترک بسیاری از نظر فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بین کرمان و آفریقای جنوبی وجود دارد، گفت: آمادگی لازم برای تشکیل میز مشترک کرمان و آفریقای جنوبی یا یکی از استان‌های این کشور وجود دارد.

محسن رشیدفرخی در نشست با سفیر آفریقای جنوبی در ایران افزود: این میز مشترک با حدود 20عضو از بخش خصوصی دو منطقه و با هدف ایجاد ارتباط گسترده‌تر و تسهیل در سرمایه‌گذاری‌های مشترک تشکیل می‌شود.

وی گفت: درحال حاضر اتاق مشترک ایران و آفریقای جنوبی وجود دارد اما برای فعالیت بیشتر این اتاق و گسترش روابط تلاش خواهیم کرد.


لباس‌هایی که به دست صاحبان‌شان نرسید

اصفهان|

فردی که در شبکه‌های اجتماعی مجازی تحت عنوان فروش لباس از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد توسط ماموران پلیس فتای «اصفهان» شناسایی و دستگیر شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به فروش لباس کرده است اما پس از واریز وجه به حساب فروشنده کالایی برای آنها ارسال نشده، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ جهانگیر کریمی ادامه داد: کارشناسان و متخصصان پلیس فتا با بررسی‌های دقیق و تخصصی متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی او را دستگیر کردند. کریمی در پایان به شهروندان توصیه کرد: در خریدهای اینترنتی خصوصا شبکه‌های اجتماعی مجازی تا زمانی که آن کالا را دریافت نکرده‌اید پولی بابت آن پرداخت نکنید همچنین هنگام دریافت کالا از سالم بودن آن اطمینان کامل پیدا کنید.


مصرف آب در کردستان مدیریت شود- سنندج

فرماندار سنندج گفت: با وجود اینکه در سال جاری با بارش‌های مناسب در استان مواجه بوده‌ایم باید در مصرف آن دقت لازم داشته باشیم.

‌ابراهیم زارعی دیروز در دومین شورای اداری شهرستان سنندج اظهار کرد: امسال بارندگی‌های قابل توجهی در سطح کشور و استان نیز داشته‌ایم که نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است اما با توجه به وضعیت بحرانی آب در سال‌های اخیر در کشور لازم است بر درست مصرف کردن آن تاکید و آموزش داده شود.

وی افزود: با وجود اینکه در سال جاری با بارش‌های مناسب در استان مواجه بوده‌ایم باید در مصرف آن دقت لازم داشته باشیم.

فرماندار سنندج با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف آب عنوان کرد: 350هزار حلقه چاه غیرمجاز در کشور وجود دارد که 9هزار و 200مورد از آنها تاکنون ساماندهی شده‌اند و لازم است به ساماندهی این چاه‌ها در سطح استان نیز توجه شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت جذب سرمایه‌گذار در استان کردستان تاکید کرد: مدیران برای جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال در استان تلاش کنند و نظارت ویژه در همکاری با سرمایه‌گذاران بر کارشناسان خود داشته باشند.


مردم از مرغ منجمد استفاده کنند- کرمان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: از مردم می‌خواهیم از مرغ منجمد استفاده کنند که هم تفاوت قیمت زیادی با مرغ گرم و هم کیفیت خوبی دارد و مردم خیلی از مرغ گرم استفاده نکنند که خود این کار بازار را متعادل می‌کند.

علی باقری درباره گرانی قیمت مرغ در بازار اظهار کرد: طی ماه‌های خرداد و تیر به دلیل افزایش دما در کشور، مرغداری‌های تعدادی از استان‌ها موفق به جوجه‌ریزی نشدند و در استان‌های همجوار استان کرمان نیز جوجه‌ریزی کاهش داشت و خیلی از واحدهای موجود نتوانستند با ظرفیت کامل جوجه‌ریزی کنند و این امر موجب افزایش قیمت مرغ شد.

وی افزود: بحث دیگر، کاهش قیمت مرغ در چند ماه قبل در کشور بود و به دلیل اینکه مرغداران متضرر شدند، راغب به جوجه‌ریزی نبودند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر