استان سمنان می‌تواند مقصد گردشگران بین‌المللی شود

۱۳۹۵/۰۵/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۳۷۶

مشاور امور گردشگری سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) گفت: استان سمنان قابلیت تبدیل شدن به مقصد گردشگران بین‌المللی را دارد.

فلورین سنگسمید در نشست تخصصی توسعه گردشگری سمنان افزود: موقعیت جغرافیایی، طبیعت دست نخورده، محیط روستایی، مناظر و ظرفیت‌های متفاوت، آبگرم و گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری ازجمله مزیت‌های استان سمنان برای جذب گردشگران است.

وی با بیان اینکه گردشگری یک موقعیت مهم جهانی است، گفت: استان سمنان با جاذبه‌های متنوع طبیعی، تنوع اقلیمی، پارک‌های ملی و زیست‌کره قابلیت تبدیل به مقصد گردشگران بین‌المللی را دارد.

سنگسمید اظهار کرد: علاوه بر موقعیت‌های گردشگری طبیعی باید موقعیت‌های گردشگری مذهبی را نیز مدنظر قرار داد و به زائران عبوری از استان سمنان نیز توجه کرد.

وی عوامل محدود‌کننده گردشگری استان سمنان را کمبود واحدهای اقامتی باکیفیت در شهرها و روستاها، کمبود تجربه گردشگری یکپارچه در مقصد، کمبود نیروی کار تحصیلکرده در زمینه گردشگری و نبود سرمایه‌گذاران خصوصی عنوان کرد.

وی بیان داشت: باید فعالیت‌های مشترک بخش خصوصی و دولتی برای توسعه بازاریابی و تبدیل شدن استان سمنان به مقصد گردشگری افزایش یابد؛ زیرا گردشگری برای توسعه استان بسیار ضروری است و زنجیره گردشگری می‌تواند تمام بخش‌های اقتصادی را تحت تاثیر قرار دهد.سنگسمید افزود: فاصله کوتاه کویر استان سمنان با کوهستان‌های این استان، می‌تواند زمینه‌ساز معرفی این استان به عنوان یک قطب گردشگری شود. مشاور امور گردشگری سازمان توسعه صنعتی ملل متحد گفت: باید توجه ویژه‌یی به موقعیت‌های ناب و جدید استان داشت، تا بتوان این استان را در جهان به عنوان یک قطب گردشگری معرفی کرد. وی با اشاره به اینکه 30درصد از گردشگران بین‌المللی تا سال 2030 به سوی قاره آسیا و اقیانوسیه سفر خواهند کرد، افزود: ورودی گردشگران بین‌المللی در دنیا از سال ٢٠١٠ تا سال ٢٠٣٠ سالانه 3.3درصد افزایش خواهد داشت.

وی اظهار کرد: تا سال ٢٠٣٠ ورودی مقاصد نوظهور با سرعتی ٢برابر اقتصادهای پیشرفته رشد خواهند کرد.

وی افزود: در سال٢٠١٤ ورودی گردشگران در دنیا 4.3درصد رشد داشته است که در این زمان آسیا، اقیانوسیه و خاورمیانه 5درصد رشد داشته‌اند. در این نشست، مشاور صنایع خلاق سازمان توسعه صنعتی ملل متحد، فعالان گردشگری، هنرمندان صنایع دستی و جمعی از مدیران و کارشناسان استان سمنان حضور داشتند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر