اخبار

۱۳۹۵/۰۵/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۳۶۵

حمید تهرانفر قائم‌مقام بانک صادرات شد

آیین معارفه حمید تهرانفر معاون سابق نظارتی بانک مرکزی و عضو هیات‌مدیره و قائم‌مقام مدیرعامل بانک صادرات ایران با حضور مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره و جمعی از مدیران این بانک برگزار شد. زراعتی مدیرعامل این بانک در این مراسم طی سخنانی بااشاره به تجارب و توانمندی‌های تهرانفر گفت: تجربه ارزنده‌ و خوشنامی عضو جدید هیات‌مدیره بانک می‌تواند دورنمای مطلوبی را برای بانک رقم بزند. وی در ادامه با بیان رویکرد و سیاست‌های بانک تصریح کرد: بانک صادرات ایران برای پاسخگویی بهینه به ذی‌نفعان، ارتقای شفافیت و انضباط مالی را در دستور کار قرار داده و این امر به نحو موثری در صورت‌های مالی که به مجمع عمومی ارائه خواهند شد، منعکس شده است. زراعتی افزود: مدیریت بهینه دارایی‌های بانک و ساماندهی املاک مازاد که می‌توانند زمینه‌ساز پویایی بیشتر بانک باشند به‌عنوان اولویت‌های اصلی بانک تعیین شده‌اند. در بخش دیگری از این مراسم تهرانفر قائم‌مقام مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره جدید بانک صادرات ایران نیز در سخنانی بااشاره به قابلیت‌های مجموعه متبوعش گفت: در سال‌های اخیر، فشارها و چالش‌های زیادی بر بانک صادرات ایران وارد شده که مدیران و کارکنان ارزشمند و توانمند بانک متبوع با تلاش خود توانستند جایگاه بانک را حفظ کرده و فشارها را بی‌اثر کنند. از تلاش و کوشش بی‌وقفه مدیران و کارکنان بانک کمال تشکر را دارم و امیدوارم با راهبردهای مناسب‌تری بتوانیم این راه را ادامه دهیم. وی در ادامه بااشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای کنترل تورم در کشور گفت: دولت محترم تمام تلاش خود را صرف کنترل تورم کرده و موفقیت‌های خوبی حاصل شده است. این موفقیت از مسیر کنترل شدید پایه پولی و منابع بانک مرکزی صورت گرفته و کنترل پایه پولی و عدم استفاده از منابع بانک مرکزی مورد تاکید است.


تقدیر شرکت مادر‌تخصصی بازرگانی دولتی از بانک سپه

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی طی نامه‌یی از مدیرعامل و کارکنان بانک سپه تقدیر کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، علی قنبری طی نامه‌یی خطاب به چقازردی مدیرعامل بانک سپه آورده است: ضمن تقدیم شایسته‌ترین احترامات، فرصت را برای ابراز صمیمانه‌ترین مراتب قدردانی از جنابعالی و کارکنان محترم آن بانک در تمهید مقدمات و تضمین به‌موقع پرداخت اعتبار ارزی محموله شکر وارداتی این شرکت مغتنم می‌شمارد.

در بخش پایانی این نامه آمده است: بدون شک توفیق بی‌بدیل کارکنان شریف و کارآمد آن بانک در ایفای تعهدات ارزی مربوطه در اسرع زمان ممکن، بیش از هر چیز مرهون هدایت داهیانه و مشفقانه جنابعالی و تعهد و مسوولیت‌پذیری کم‌نظیر آنان است.


افزایش 2برابری تقاضای وام از صندوق مسکن یکم

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن از افتتاح 58هزار و 110فقره حساب صندوق یکم طی بازه زمانی 18خرداد94 تا هفتم مرداد95 خبر داد. به گزارش روابط عمومی بانک مسکن، محمدحسن مرادی مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن با بیان این مطلب گفت: از زمان کاهش سود تسهیلات از 14درصد به 13درصد و متعاقبا به 1درصد میزان مراجعه‌کنندگان برای افتتاح حساب صندوق پس‌انداز یکم به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است. مرادی با بیان اینکه صندوق پس‌انداز مسکن یکم از اولویت‌های اصلی بانک مسکن است، گفت: تمام تلاش بانک این است که رژیم پس‌انداز مسکن که یکی از اهداف وزارت راه‌وشهرسازی نیز به‌عنوان یک روش مطمئن تامین مالی در جهت تهیه مسکن است را احیا و تقویت کند. وی با بیان اینکه اجرای رژیم پس‌انداز یک تجربه موفق در دنیاست، افزود: در شرایط اقتصادی حال حاضر ایران پس‌انداز تنها راه مطمئن برای تامین مالی بخش مسکن است و تجربه قبلی بانک در این زمینه هم گویای این واقعیت است که تعداد قابل‌توجهی از خانوارها از همین طریق خانه‌دار شده‌ا‌ند. مرادی بااشاره به تسهیل شرایط برای دریافت تسهیلات خرید مسکن با استفاده از صندوق پس‌انداز مسکن یکم، گفت: با ایجاد صندوق پس‌انداز مسکن یکم سقف وام مسکن اعطایی از 20میلیون تومان به 160میلیون تومان افزایش یافت که توانست بخش بیشتری از هزینه مسکن را نسبت به گذشته پوشش دهد. مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن، یکم تیرماه95 را نقطه عطف تشدید استقبال مردم برای افتتاح حساب صندوق پس‌انداز یکم عنوان کرد و گفت: با کاهش 2درصدی نرخ سود بازپرداخت تسهیلات این صندوق از 13درصد به 11درصد توسط بانک مسکن، روند افتتاح حساب متاثر از این کاهش نرخ سود بازپرداخت قرار گرفت.


پرداخت 200هزار وام قرض‌الحسنه در بانک ملی

بانک ملی ایران از ابتدای سال95 تا پایان خرداد ماه حدود 200هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش حدود 3هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است. به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، طی مدت یاد شده این بانک بالغ بر 276میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه خوداشتغالی اعطا کرده است. این بانک فقط در بخش ازدواج و تامین جهیزیه 38هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش یک‌هزار و 258میلیارد ریال پرداخت کرد.

همچنین دیگر تسهیلات قرض‌الحسنه پرداختی بانک ملی ایران ظرف مدت مذکور، 837میلیارد ریال تسهیلات کارگشایی به 128هزار متقاضی، 209میلیارد ریال جهت رفع احتیاجات ضروری به حدود 11هزار متقاضی، 225میلیارد ریال در بخش مشاغل خانگی، 13میلیارد ریال تسهیلات تعمیر مسکن، 5میلیارد ریال تسهیلات در بخش درمان و بیماری و 3میلیارد ریال تسهیلات دانشجویی بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر