«یالثارات» توقیف شد

۱۳۹۵/۰۵/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۳۴۲

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از توقیف نشریه «یالثارات» خبر داد. صحبت‌های سخنگوی ارشاد درحالی است که این نشریه از اواخر سال گذشته لغو مجوز شده بود و حالا در تصمیمی عجیب توقیف شده است. در حقیقت نشریه‌یی که لغو مجوز شده بود، توقیف شده است. هرچند که برخی خبرها نشان از وجود مجوزهای موقت ازسوی قوه قضاییه برای این نشریه دارد.

حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت ارشاد در همین رابطه و درخصوص پرونده نشریه «یالثارات» گفت: «چندین بار این نشریه به خاطر درنظر نگرفتن اخلاق حرفه‌یی به هیات نظارت ارجاع شد. توهین اخیر این نشریه به هنرمندان کشور با کلمات سخیف منجر به طرح دوباره پرونده شد و این نشریه متخلف شناخته و درنهایت توقیف شد. وی در عین حال درخصوص برخی انتقادها نسبت به ملاحظاتی که برای این نشریه صورت گرفته است، عنوان کرد: «رای ما فرق نمی‌کند این نشریه منعلق به چه حزب و نهادی است. اگر نشریات خلافی مرتکب شوند طبق قانون با آنها برخورد می‌شود. گفتنی است نشریه «یالثارات» از اواسط دی ماه سال گذشته لغو امتیاز شده بود.»

در عین حال، روز گذشته دبیر هیات نظارت بر مطبوعات نیز درباره پرونده یالثارات توضیحاتی را ارائه کرد. دبیر هیات نظارت بر مطبوعات، انتشار مطلب اخیر در نشریه یالثارات را مصداق اصرار بر تخلف دانست و از ارسال پرونده تخلف این نشریه به دادسرا خبر داد. علاءالدین ظهوریان دبیر هیات نظارت بر مطبوعات در واکنش به تیتر و مطلب اخیر هفته‌نامه یالثارات درباره هنرمندان، تاکید کرد: این نشریه در جلسه ١٤دی ٩٤ با رای اکثریت اعضای هیات نظارت بر مطبوعات و به‌دلیل تخطی‌های مکرر از حدود مطبوعات مندرج در ماده٦ قانون مطبوعات، لغو مجوز شد و همان زمان هم از فهرست نشریات دارای مجوز خارج شد. وی افزود: باوجود این، نشریه یالثارات هم‌اکنون با حکم موقت قوه قضاییه منتشر می‌شود. دبیر هیات نظارت بر مطبوعات افزود: در جلسه سوم مرداد ماه هیات نظارت بر مطبوعات، تخلفات جدیدی از این هفته‌نامه سر زده بود که به دادسرا ارجاع شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر