پدیده شاندیز؛ از پذیره‌نویسی در بورس تا سازوکار تسویه بدهی

۱۳۹۵/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۲۲۲

فرآیند پذیرش شرکت پدیده در بورس مراحلی دارد که باید به‌صورت قانونی و منطقی طی شود. در وهله نخست باید صورت‌های مالی مورد بررسی و حسابرسی قرار گیرد که این امر مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

به گزارش «تعادل»، وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان مطلب فوق افزود: نظر ما برای ورود شرکت پدیده به بورس مثبت است و حداکثر انعطاف و نرمش را در رویه‌ها و دستورالعمل‌ها برای حل مشکل این شرکت سرمایه‌گذاری انجام خواهیم داد. علی طیب‌نیا گفت: از سازمان بورس هم خواسته‌ایم که با نظر مثبت این موضوع را بررسی کرده و شرایط لازم برای حل مشکل شرکت پدیده را فراهم کنند. علی طیب‌نیا بااشاره به مراحل پذیره‌نویسی پدیده در بورس گفت: در وهله نخست باید صورت‌های مالی مورد بررسی و حسابرسی قرار گیرد که این امر مراحل نهایی خود را طی می‌کند. در مرحله بعد صورت‌های مالی نهایی شده به بورس ارائه می‌شود و بورس هم براساس معیارهای موجود نظر نهایی خود را اعلام می‌کند.

طیب‌نیا در زمینه استفاده از خط اعتباری ویژه برای حل مشکل موسسه منحله میزان نیز افزود: تا همین حد از کار نیز از خط اعتباری بانک مرکزی برای استرداد وجوه سپرده‌گذاران این موسسه استفاده شده است. باوجود تمام حساسیت‌هایی که نسبت به انضباط مالی، جلوگیری از رشد نقدینگی و مهار تورم وجود داشت با بانک صادرات همکاری لازم صورت گرفته و این همکاری در آینده نیز در صورت نیاز استمرار خواهد یافت. برنامه دولت در سال جاری، کمک به رفع مشکلات، محدودیت‌ها و موانع بخش تولید کشور به‌ویژه بنگاه‌های کوچک و متوسط است. وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: برای این منظور یک بسته سیاستی طراحی و تنظیم شده که از طریق آن مشکلات واحدها شناسایی و تلاش می‌شود این مشکلات رفع شود. در این راستا منابع و تسهیلات لازم نیز برای احیای واحدهای تولیدی و رونق کسب‌وکار دراختیار قرار داده شده است.


تعیین سازوکار تسویه بدهی پدیده شاندیز

در همین رابطه، رییس کل بانک مرکزی بااشاره به ارتباط مالی شرکت پدیده با موسسه منحله میزان اظهار کرد: سازوکارهای مناسبی برای نحوه تسویه بدهی پدیده به میزان و حل مشکلات این شرکت تعریف شده که در حال عملیاتی شدن است. وی گفت: کنسرسیومی از بانک‌ها در حال مذاکره و بررسی برای ورود به موضوع پرداخت تسهیلات و تامین نقدینگی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شرکت پدیده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر