کتاب‌های تاثیرگذار بر «مارکز»

۱۳۹۵/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۲۱۷

کتاب‌های «گابریل گارسیا مارکز» مردم را در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار می‌دهد. حالا «ایندیپندنت» در گزارشی به رمان‌های تاثیرگذار بر این نویسنده پرداخته است.

بر این اساس «ایندیپندنت» در این گزارش فهرستی از کتاب‌هایی تهیه کرده که «گابو» را در جوانی تحت تاثیر قرار داده و شاکله ذهنی او را تشکیل داده‌ است.

«ماریا پوپووا» با رجوع به کتاب«زنده‌ام تا روایت کنم»- زندگی‌نامه خودنوشت «گابریل گارسیا مارکز» - ‌این لیست ۱۰عنوانی را تهیه و منتشر کرده است. ازجمله این کتاب‌ها می‌توان به «کوه جادو» توماس مان، «مردی با نقاب آهنی» الکساندر دوما، «اولیس» جیمز جویس، «خشم و هیاهو» ویلیام فاکنر، «گور به گور» ویلیام فاکنر، «نخل‌های وحشی» ویلیام فاکنر، «ادیپ شهریار» سوفوکل، «خانه‌ هفت شیروانی» ناتاییل هاثورن، «کلبه عمو تم» هریت بیچراستو و «موبی دیک» هرمن ملویل اشاره کرد.

«گابریل گارسیا مارکز» از مطرح‌ترین چهره‌های ادبیات اسپانیولی‌زبان و امریکای لاتین بود که در سال ۱۹۸۲ به جایزه‌ نوبل ادبیات دست یافت. «گابو» به ‌عنوان پیشتاز سبک «رئالیسم جادویی» شهرت داشت. «100سال تنهایی» که نمونه‌ بارز رئالیسم جادویی است، معروف‌ترین اثر «مارکز» محسوب می‌شود. «پاییز پدرسالار»، «عشق سال‌های وبا» و «گزارش یک مرگ» از دیگر کتاب‌های معروف این نویسنده‌ هستند که آثارش تاکنون به بسیاری از زبان‌ها ترجمه شده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر