اعتراض خانواده «پاواروتی» به ترامپ

۱۳۹۵/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۲۱۵


اعضای خانواده لوچانو پاواروتی خواننده فقید ایتالیایی از دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا خواستند از آثار این خواننده اپرا در گردهمایی‌های انتخاباتی‌اش استفاده نکند. به گزارش ایرنا، اعتراض اعضای خانواده پاواروتی یکی از اعتراض‌ها، تهدیدهای حقوقی و درخواست‌های مودبانه هنرمندان به ترامپ برای استفاده نکردن از آثار آنان در تبلیغات انتخاباتی وی است. مشاوران تبلیغاتی ترامپ در یکی از گردهمایی‌های تبلیغاتی وی از آخرین قطعه در اپرای توران‌دخت به‌نام «نیسون دورما به‌معنای کسی نخوابد» استفاده کرده‌اند که یکی از آثار منحصر به فرد پاواروتی است و به این جمله پایان می‌یابد: من برنده می‌شوم.

پاواروتی (۱۹۳۵تا ۲۰۰۷)، از خواننده‌های تنور بسیار مشهور اپرا بود که جوایز زیادی ازجمله جایزه گرمی و جایزه اسطوره گرمی را در دوران فعالیت خود کسب کرد. اعضای خانواده پاواروتی یعنی همسر و سه دخترش در نامه‌یی خطاب به ترامپ نوشته‌اند: دریافتیم که آخرین قطعه از اپرای توران‌دخت به‌عنوان موسیقی پس‌زمینه در مبارزات انتخاباتی ترامپ استفاده شده است؛ «به شما یادآوری می‌کنیم ارزش‌های برادری و همبستگی که لوچانو پاواروتی در سراسر زندگی هنری‌اش می‌شناخت و به آنها اهمیت می‌داد با دنیا و دیدگاه دونالد ترامپ هماهنگ نیستند.»

غیر از اعضای خانواده پاواروتی هنرمندان و موسیقیدانان دیگری نیز خواستار توقف استفاده از آثارشان در مبارزات و گردهمایی‌های انتخاباتی توسط اردوی ترامپ شده‌اند. در همین حال بیش از 120هنرپیشه، آهنگساز و کارگردان هالیوودی نیز هفته گذشته با انتشار نامه‌یی از مردم امریکا خواستند با رای خود مانع از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا شوند. پنجاه‌وهشتمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا 8 نوامبر سال جاری (18 آبان 95) برگزار می‌شود. هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه پیشین و همسر رییس‌جمهوری سابق امریکا از حزب دموکرات و دونالد ترامپ از حزب جمهوری‌خواه در این انتخابات رقابت می‌کنند. فرد پیروز از 20ژانویه سال2017 (اول بهمن 95) به کاخ‌سفید خواهد رفت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر