10نقل و انتقال گران تاریخ لیگ ایتالیا

۱۳۹۵/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۲۱۴

گونسالو ایگواین با پیوستن به یوونتوس تبدیل به گران‌قیمت‌ترین بازیکن تاریخ لیگ ایتالیا شد. «گونسالو ایگواین» در یکی از پر سروصداترین نقل و انتقالات چند سال اخیر در حالی با 94 میلیون یورو راهی یوونتوس شد که هنوز مجادله رییس باشگاه ناپولی با این بازیکن وجود دارد و جنگ لفظی این دو در رسانه‌ها شنیده شده است. این انتقال بعد از سال 2001 توانست رکورد انتقال را در فوتبال ایتالیا به خود اختصاص دهد. به نظر می‌رسد با این انتقال، بازار سرمایه‌گذاری در فوتبال ایتالیا بار دیگر جان گرفته است و می‌تواند باعث تحرک در فوتبال ایتالیا شود. نشریه «گاتزتا دلو اسپورت» در گزارشی به 10 بازیکن گران‌قیمت تاریخ لیگ ایتالیا پرداخته است. از جمله این نقل‌وانتقال‌های گران می‌توان به گونسالو ایگواین از ناپولی به یوونتوس با 94.7 میلیون یورو اشاره کرد. آقای گل فصل قبل لیگ ایتالیا با 36 گل از ناپولی به یوونتوس پیوست تا نام خود را به عنوان گران‌ترین نقل و انتقال تاریخ لیگ ایتالیا به خود اختصاص دهد. در دیگر رده نقل‌ و انتقالاتی که این نشریه نام برده است، نام زین‌الدین زیدان دیده می‌شود. جابه‌جایی او از یوونتوس به رئال مادرید با 73.5 میلیون یورو صورت گرفته است.

در سال 2001 او تک ستاره فلورنتینوپرس شد که هر سال یک بازیکن بزرگ را به خدمت می‌گرفت تا رئال کهکشانی داشته باشد. همچنین «زلاتان ایبراهیموویچ» از اینتر به بارسلونا با 69.5 میلیون یورو جابه‌جا شد. «ایبرا» بعد از 3 سال موفق در اینتر و به ثمر رساندن 57 گل در 88 بازی راهی بارسلونا شد ولی یک سال تنها در این تیم دوام آورد. همچنین انتقال کاکا از میلان به رئال مادرید با 65 میلیون یورو در رتبه دیگر این نقل‌ و انتقال‌های گران قرار دارد.

او بعد از 6 فصل بازی در ایتالیا و کسب قهرمانی در اروپا راهی رئال شد. جابه‌جایی «ادینسون کاوانی» از ناپولی به پاری‌سن‌ژرمن با 64.5 میلیون یورو نیز در رده بعدی این نقل‌ و انتقالات قرار دارد. بعد از زدن 78 گل در سه فصل برای ناپولی راهی پاری‌سن‌ژرمن شد و تاکنون نیز در این تیم بوده است. انتقال «هرنان کرسپو» از پارما به لاتزیو با 55 میلیون یورو نیز رتبه بعدی را در نقل‌ و انتقالات گران تاریخ لیگ ایتالیا به خود اختصاص داده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر