کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۵/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۲۱۰

پیش‌بینی نفت از نوع روسی

ایرنا| آلکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: عوامل اساسی تاثیرگذار بر بازار جهانی، امکان افزایش بهای هر بشکه نفت بیش از 50 دلار را نمی‌دهد. وی افزود که انتظار می‌رود، نبود موازنه در عرضه و تقاضای جهانی نفت سال آینده برطرف و به ایجاد ثبات منجر شود. وزیر انرژی روسیه در گفت‌وگو با شبکه خبری روسیه 24 درباره چشم‌انداز آینده این بخش نیز اظهار کرد: بازار جهانی نفت پس از تحمل یک دوره کاهش‌های پیاپی انتظار می‌رود اواسط سال آینده میلادی(2017) تثبیت شود. وی تاکید کرد که پیش‌بینی رسمی وزارت انرژی روسیه مبنی بر ادامه بهای نفت بین بشکه‌یی 40تا 50 دلار تغییر نمی‌یابد.


توزیع بنزین یورو ٤

در هشت کلان‌شهر

شانا| مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: توزیع بنزین یورو ٤ در هشت کلان‌شهر تهران، تبریز، شیراز، کرج، اصفهان، اهواز، اراک و مشهد کامل شده و تمام این شهرها به جز تبریز که ٧٠درصد تحت پوشش قرار گرفته مابقی از بنزین یورو ٤ استفاده می‌کنند. به گفته وی، امکان پوشش کامل شهر تبریز وجود دارد و به زودی این میزان را از پالایشگاه تبریز تامین و ١٠٠درصد بنزین توزیعی در سطح استان را به یورو ٤ ارتقا خواهیم داد. معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از توزیع بنزین یورو ٤ در پنج شهر جدید شاهین‌شهر، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، قم و آبادان خبر داد و گفت: توزیع بنزین به شهرهای اطراف اصفهان ازجمله شاهین‌شهر، نجف‌آباد و خمینی‌شهر از پارسال آغاز شده است. وی تصریح کرد: براساس برنامه بنزین یورو ٤ در تمام شهرهای مسیر بندرعباس تا اصفهان توزیع خواهد شد.


رشد پیک مصرف برق در تهران

فارس| مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از افزایش ۲۰۰مگاواتی پیک مصرف برق در تهران خبر داد و گفت: رشد پیک مصرف برق در تهران باعث خواهد شد تا علاوه بر آسیب رسیدن به تجهیزات برقی در تامین برق پایدار نیز با مشکل مواجه شویم. وی با تاکید بر اینکه بیش از 50 درصد از مصرف برق مربوط به استفاده از وسایل سرمایشی بوده که شهروندان می‌توانند با استفاده از راهکارهای ساده و مناسب این شرکت را در تامین برق پایدار یاری‌رسانی کنند، ادامه داد: هر خانواده تنها با 20درصد صرفه‌جویی در مصرف برق به ویژه در ساعات اوج مصرف کمک شایانی در کاهش بار مصرفی در تابستان خواهد داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر