اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۱۹۴

رطوبت شادگان در خوزستان به 91‌درصد رسید

اهواز مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: باتوجه به وقوع پدیده شرجی در این استان، میزان رطوبت هوا صبح جمعه در شهرستان شادگان به 91‌درصد رسید. کوروش بهادری اظهار کرد: روز شنبه رطوبت نسبی در بستان و امیدیه 89درصد، آبادان و اهواز 88درصد، ماهشهر 87درصد، گتوند 38درصد، بهبهان و هندیجان 79درصد، آغاجاری 77‌درصد و دزفول 76‌درصد گزارش شده است. وی همچنین افزود: طی 24ساعت گذشته حداکثر دما در شهرهای آبادان و شادگان 48درجه سانتی‌گراد و حداقل دما در دهدز و ایذه 25درجه اعلام شد. بهادری، نوسان دما در شهر اهواز مرکز استان خوزستان را بین 46 و 31درجه سانتی‌گراد اعلام کرد.


تشدید بازدید و نظارت از اماکن اقامتی بانه

بانه رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بانه از تشدید بازدید و نظارت از اماکن اقامتی و منازل استیجاری بانه در ایام تعطیلات خبر داد. سردار خندانی اظهار کرد: در ایام تعطیلات عیدسعید فطر چهار واحد متخلف را که مبالغ بیشتری از مسافران و گردشگران دریافت کرده بودند به اداره تعزیرات معرفی کردیم. وی افزود: در ایام تعطیلات به‌صورت شبانه‌روزی بازدیدهایی را به‌عمل آورده‌ایم و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی، با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. رییس اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بانه، خواستار همراهی شهروندان با این اداره شد و عنوان کرد: طی دو روز گذشته با بازدیدی که از واحدهای اقامتی بانه انجام دادیم شاهد ورود حجم زیادی از مسافران و گردشگران به این شهرستان بودیم. وی در پایان سخنان خود بیان کرد: ستاد خدمات سفر شهرستان بانه آمادگی ارائه خدمات به گردشگران و مسافران را در طول ایام مختلف سال دارد.


گران شدن مرغ ارتباطی به جوجه‌ریزی در استان نداشته است

کرمان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با تاکید بر اینکه در نظر است با ارائه مرغ منجمد بهداشتی و باکیفیت در حد تقاضای بازار و بدون محدودیت نسبت به تنظیم قیمت مرغ اقدام شود، ادامه داد: در شهر کرمان مرغ منجمد با قیمت کیلویی 52500ریال و در شهرستان‌ها 53000ریال بدون محدودیت دراختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد. عباس سعیدی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان درباره افزایش قیمت مرغ گفت: در بررسی‌های به‌عمل آمده میزان جوجه‌ریزی در استان کرمان در ماه‌های خرداد و تیر در سه سال گذشته یکسان بوده و گران شدن مرغ ارتباطی به جوجه‌ریزی در این استان نداشته بلکه به‌دلیل افزایش دما در بعضی استان‌های دیگر با کاهش جوجه‌ریزی مواجه شده و متاسفانه ضریب تبدیل نیز به‌همین دلیل کاهش یافته و بعضا با افزایش تلفات نیز مواجه بوده است.


مشکلات لاهیجان برای کسب درآمد از توریسم

لاهیجان سخنگوی شورای شهر لاهیجان درخصوص طرح تفصیلی لاهیجان گفت: طرح تفصیلی قصه پرغصه یی است. هنوز به انجام نرسیده و به‌صورت ویژه در یکی، دو ماهه اخیر باتوجه به مراجعات مردمی که بوده، ورود کردیم، شاید به لحاظ قانونی نباید این‌قدر ورود کنیم. ابراهیم مهربان بااشاره به اینکه شهرستان لاهیجان مقصد مسافران زیادی از سراسر کشور است، درخصوص برنامه‌های لازم برای رونق گردشگری در لاهیجان گفت: لاهیجان باتوجه به شرایط ویژه یی که در منطقه دارد، پذیرای جمع کثیری از مسافران است، اما نه‌تنها شهرداری بلکه کل استان برای این پتانسیل برنامه‌ریزی نکرده است، باید ببینیم چه می‌توان کرد تا از مسافرانی که برای استفاده از مناظر و مواهب طبیعی به لاهیجان سفر می‌کنند به‌نفع شهر بتوانیم استفاده کنیم و عایدی آن نصیب شهروندان‌مان شود.


خسارت 8.5میلیارد ریالی روان‌آب خسارت

به روستاهای خراسان‌جنوبی

بیرجند مدیرکل ستاد بحران استانداری خراسان‌جنوبی گفت: بر اثر رگبارهای پراکنده در 24‌ساعت گذشته و جاری شدن روان‌آب‌های سطحی در برخی مناطق استان تاکنون 8.5میلیارد ریال خسارت به رورستاهای چهار شهرستان استان وارد شده است. سیدابوالحسن میرجلیلی افزود: هر چند میزان بارش‌ها اندک و رگباری بود، ولی در مدت چند دقیقه سبب جاری شدن روان‌آب در منطقه شد که بیشترین میزان خسارت مربوط به راه‌های روستایی و عشایری، باغ‌ها، خرمن گندم و هفت رشته قنات کشاورزی است. به گفته وی در این مدت 25راس دام تلف و پنج منزل مسکونی نیز دچار آب‌گرفتگی شد که با حضور به‌موقع تیم‌های امداد از‌جمله هلال‌احمر در حال حاضر مشکل خاصی از این بابت وجود ندارد. وی مناطق خسارت‌دیده را روستاهای سیدال و محل آباد شهرستان نهبندان، بخش مود و روستای چهکند شهرستان سربیشه، روستای بیجار شهرستان بیرجند و بخش ماژان و روستای حسین‌آباد شهرستان خوسف ذکر کرد.


پرداختی‌ها، اولویت امسال بیمه سلامت

همدان مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: بیمه سلامت همدان بحث پرداختی‌ها را جزو اولویت برنامه امسال قرار داده است. سعید فرجی با‌اشاره برنامه‌های بیمه سلامت طی امسال اظهار کرد: عمده‌ترین برنامه سال گذشته تداوم بیمه سلامت همگانی بود که امسال نیز این برنامه پیگیری خواهد شد. وی با بیان اینکه سال93 بیمه سلامت همگانی اجرا شد و سال گذشته تداوم یافت، خاطرنشان کرد: سال گذشته 20هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفتند و این تعداد علاوه بر 200هزار نفری بود که در سال93 بیمه شدند. مدیرکل بیمه سلامت همدان به تدوین برنامه عملیاتی بیمه سلامت استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: باتوجه به برنامه راهبردی سازمان بیمه سلامت، برای نخستین‌بار برنامه عملیاتی استان تدوین شد و تمام ادارات ستادی و شهرستانی مکلف شدند این برنامه را به اجرا درآورند که این موضوع تا پایان امسال ادامه دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر