اخبار

۱۳۹۵/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۱۸۷

فعالیت یاندکس در ایران

از‌سر‌گرفته می‌شود

اسپوتنیک نیوز| وزیر ارتباطات ایران ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال جاری میلادی، فعالیت موتور جست‌وجوگر روسی یاندکس در ایران از سر گرفته شود.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات ایران گفت، تهران و مسکو مذاکراتی را در خصوص از سرگیری فعالیت موتور جست‌وجوگر روسی یاندکس در ایران برگزار خواهند کرد. ممنوعیت فعالیت این موتور جست‌وجوگر می‌تواند قبل از پایان امسال برداشته شود.

واعظی پس از دیدار با همتای روس خود در مسکو در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد اینکه آیا امکان لغو ممنوعیت فعالیت یاندکس در ایران مورد بحث طرفین قرار گرفته یا نه، جواب

مثبت داد.

واعظی گفت: «پس از دیدارهای امروزی که من و معاونان و اعضای هیاتم داشتیم، 4 کمیته مختلف تشکیل خواهد شد. این کمیته‌ها همه‌چیز را سازماندهی خواهند کرد و بسیاری از مسائل از جمله موضوع یاندکس را تحت پوشش قرار خواهند داد.»

وی افزود، «در بازدید از دفتر یاندکس این مساله نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت. » وی ابراز امیدواری کرد که فعالیت یاندکس در ایران تا پایان امسال از سر گرفته شود.


ادامه رکوردشکنی دانلود بازی پوکمون گو

فون آرنا | کمتر از یک ماه می‌گذرد که بازی پوکمون گو معرفی شده است و کاربران زیادی را به سمت خود جذب کرده است. اکنون این بازی به بزرگ‌ترین بازی تاریخ امریکا تبدیل شده است و هروز رکوردهای جدیدی را می‌شکند.

این بازی محبوب باعث شده است در همین هفته‌های اول حدود 75میلیون بار از اپل استور و گوگل پلی دانلود شود و این در نوبه خود رکورد عجیبی است. بطوری که در 19 روز اول انتشار این بازی حدود 50 میلیون دانلود صورت گرفت. این در حالی است که عناوینی مانند Color Switch و Slither.io به ترتیب پس از 77 و 81 روز به این رکورد دست پیدا کرده بودند.این بازی در 32 کشور جهان از طریق اپل استور و گوگل پلی در بیشتر مناطق جهان در دسترس قرار گرفته و عرضه شده که رسیدن به رکورد 100میلیون دانلود روی دو پلتفرم اندروید و iOS آن هم در ماه اول عرضه برای این بازی دور از دسترس نیست.

جذابیت این بازی این است که شما را با دنیای فیزیکی و واقعیت درگیر می‌کند؛ برای اینکه در بازی پیشرفت کنید و به مراحل بالاتری برسید لازم است خانه را ترک کنید و به کوچه و خیابان بروید، در این بازی دوربین گوشی هوشمندتان را روشن می‌کنید و در صفحه نمایش گوشی ترکیبی از دنیای واقعی و موجودات پوکمون را می‌بینید، وظیفه اصلی شما در این بازی گرفتن هرچه بیشتر موجودات پوکمون است.

موجودات مختلف در نقاط مختلف جغرافیایی هستند، مثلا پوکمون‌های آبزی در کنار دریا و رودخانه‌ها هستند، پس لازم است برای دستیابی به امتیاز بیشتر به نقاط مختلف بروید، همین عامل مشوقی است تا کاربران به برای بازی کردن خانه و شرکت را ترک کنند و به قسمت‌های مختلف شهر بروند. این موفقیت‌های پی در پی برای سازنده بازی سودهای زیادی را به دنبال داشته است و با انتشار این بازی غوغایی را بین طرفداران بازی ایجاد کرده است.


تلفن هوشمندی که هک نمی‌شود

گوشی جدید هوشمند «بلک بری» Dtek 50 نام دارد که دارای سیستم امنیتی ارتقا یافته است و باتوجه به سخت‌افزار ویژه به کار رفته در آن، عنوان امنیتی‌ترین گوشی جهان را یدک می‌کشد.

این گوشی جدید که نوعی محصول میان رده‌یی محسوب می‌شود، دومین گوشی اندروید شرکت «بلک بری» و دارای صفحه لمسی است و مانند نمونه‌های فعلی تلفن‌های «بلک بری» از صفحه کلید فیزیکی برخوردار نیست. طراحی گوشی Dtek 50 شبیه به مدل تلفن همراه S4Idol شرکت آلکاتل است. به گفته مسوولان شرکت «بلک بری» سخت افزار داخلی این گوشی، منحصر به فرد است و از هک شدن گوشی جلوگیری می‌کند.

گوشی Dtek 50 قرار است از هشتم ماه آینده میلادی با قیمت تقریبا ۳۰۰ دلار به فروش رسد.

این گوشی همراه هوشمند دارای صفحه نمایش 5.2اینچی با وضوح تصویر فول ‌اچ‌دی، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی است.

از مشخصات دیگر آن پردازنده‌ اسنپدراگون ۶۱۷، ۳ گیگابایت حافظه‌ رم، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ داخلی با قابلیت ارتقا، باتری ۲۶۱۰ میلی‌آمپرساعتی و اندروید ۶ مارشمالو است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر