درآمدزایی فیس‌بوک از قابلیت جست‌وجو

۱۳۹۵/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۱۸۲

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک در جریان برگزاری کنفرانس ارائه گزارش مالی این کمپانی از برنامه‌های جدید فیس‌بوک برای اضافه کردن کانال‌های جدید درآمدزایی پرده برداشت. درآمدزایی از طریق جست‌وجو یکی از این موارد است که باید در آینده شاهد آن باشیم.

مارک زاکربرگ، موسس و مدیرعامل فیس‌بوک در جریان برگزاری کنفرانس ارائه گزارش مالی این کمپانی اعلام کرد که فیس‌بوک درصدد راه‌اندازی روش جدیدی از درآمدزایی است. این روش تبلیغات از طریق جست‌وجو را هدف قرار داده است.

فیس‌بوک از سال‌ها پیش دارای قابلیت جست‌وجو بود، اما این کمپانی هیچگاه تلاشی را در راستای استفاده از این قابلیت برای درآمدزایی به کار نبست، هرچند گوگل در مبنای درآمدزایی خود را روی تبلیغات از طریق جست‌وجو استوار کرده است.

در جریان برگزاری کنفرانس مربوط به ارائه گزارش مالی فصل دوم، زاکربرگ اعلام کرد که فیس‌بوک برای کسب درآمد از طریق تبلیغات جست‌وجو برنامه‌ریزی کرده است، البته وی جزییاتی را از نحوه پیاده‌سازی این روش ارائه نکرده است.

وی به این موضوع اشاره کرده که تبلیغات از طریق جست‌وجو و و درآمدزایی به این روش را همچون سایر محصولات فیس‌بوک با عبور از چند مرحله قابل بهره‌برداری شده است. مرحله اول معرفی این محصول به کاربران است. در مرحله دوم نشان داده می‌شود که جست‌وجو کردن به نفع کسب و کارها است و در نتیجه مرحله سوم شامل دریافت هزینه از کسب و کارها برای استفاده از ویژگی‌های سرویس جست‌وجو است.

وی به این موضوع اشاره کرده که در حال حاضر محصول جست‌وجو در مرحله دوم قرار دارد. همانطور که اشاره کردیم، زاکربرگ جزییاتی از آنچه که این کمپانی در ازای ارائه آن به دریافت هزینه خواهد پرداخت، اشاره نکرده است، اما به نظر می‌رسد خدمات فیس‌بوک شامل پیشنهاداتی در لا به لای نتایج جست‌وجو خواهد بود.

بطور حتم اضافه شدن چنین قابلیتی به فیس‌بوک رقابت میان گوگل و فیس‌بوک را بیش از پیش افزایش خواهد داد. همان‌طور که اشاره کردیم، موتور جست‌وجوی گوگل بر مبنای تبلیغات از طریق جست‌وجو بنیان نهاده شده و بخش اعظمی از درآمد این کمپانی نیز از همین روش به دست می‌آید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر