ایران به تولید نفتی پیش از تحریم‌ها می‌رسد

۱۳۹۵/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۱۴۴

نشست مشترک خبری محمود واعظی و الکساندر نوواک، رییسان کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی در پایان مذاکرات هیات‌های دو کشور در مسکو بیشتر نفتی بود و وزیر ارتباطات درباره سهم ایران در بازار نفت جهان گفت: انتظار می‌رود در آینده‌یی نزدیک به میزان تولید پیش از تحریم‌ها برسیم.

به گزارش ایرنا، نوواک در نشست خبری که دیروز برگزار شد درباره احتمال از سرگیری مذاکرات تثبیت بهای نفت گفت: در نشست با هیات ایرانی در مورد روابط تجاری و اقتصادی گفت‌وگو و تبادل نظر کردیم و آخرین مذاکرات در مورد تولید نفت در جهان نیز مربوط به ماه آوریل سال جاری است.

خبرنگار ایتارتاس از واعظی پرسید: آیا ایران به سطح تولید نفت پیش از تحریم‌ها رسیده است که وزیر ارتباطات و رییس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و روسیه پاسخ داد که پس از برداشته شدن تحریم‌ها درصدد بودیم، تولید به سطح قبل برسد که فکر کنم به 80 درصد رسیدیم.

نوواک هم در پاسخ به پرسش یک خبرنگار درباره گستره همکاری‌ها با ایران در عرصه انرژی گفت: منتظریم قراردادهای نفتی از سوی تهران ارائه شود زیرا شرکت‌های روسی علاقه دارند در پروژه‌های اکتشاف و بهره‌برداری از میادین نفت و گاز ایران مشارکت کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر