تحکیم قدرت اردوغان

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۴۹۱

فایننشال تایمز:

روزنامه بریتانیایی فایننشال تایمز صفحه اول دیروز خود را به ماجرای کودتای نافرجام ترکیه اختصاص داده و نوشته که سرکوب شورشیان به حلقه‌های نزدیک اردوغان رسیده است. بنا به نوشته این روزنامه تعداد بازداشتی‌های ترکیه در پساکودتا شامل 24سرهنگ، بیش از 20سرلشکر و حداقل 6000سرباز است. در همین حال 3000نفر دیگر هم بازداشت شده‌اند.

تایمز:

روزنامه تایمز هم تیتر یک و عکس یک خود را به ماجرای پس از کودتای ترکیه اختصاص داده و نوشته که قدرت ریاست‌جمهوری پس از شکست کودتا بیشتر شده است. به نوشته این روزنامه، اردوغان پس از کودتا به سمت ارتش و قوه قضاییه حمله برده و آنها را منکوب کرده است. این روزنامه بااشاره به حضور اردوغان در تشیع جنازه کشته شده‌های ضدکودتا، حضور او را برای مردم استانبول غافلگیرکننده خواند.

وال استریت ژورنال:

روزنامه اقتصادی-امریکایی وال استریت ژورنال هم به موضوع کودتای نافرجام ترکیه پرداخته و در تحلیلی در این خصوص نوشته که اردوغان به‌دنبال اسلامی کردن ترکیه است. وال استریت ژورنال در گزارش خود می‌نویسد که اردوغان با استفاده از 80هزار مسجد در ساعت یک بامداد از هواداران خود خواست که در مقابل کودتاچیان بایستند. این روزنامه با یادآوری انقلاب اسلامی ایران در سال1979 این سوال را طرح می‌کند که آیا ترکیه فعلی، ایران سال1979 است؟

واشنگتن پست:

این روزنامه امریکایی خبر اول خود را درباره تیراندازی به سمت سه پلیس امریکایی در شهر «باتون رژ» لوییزیانا نوشته است. در تیراندازی که یک‌شنبه در آن شهر رخ داده سه پلیس امریکایی مجروح شدند. این دومین تیراندازی طی یک هفته گذشته به سمت پلیس‌های سفید پوست امریکایی است. بنا به گزارش این روزنامه تیرانداز در درگیری با پلیس به قتل رسید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر