کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۴۸۳

خبری از افزایش قیمت بنزین نیست

ایلنا | حسین امیری‌خامکانی عضو کمیسیون انرژی درباره احتمال تعیین قیمت ۱۵۰۰تومان برای نرخ دوم بنزین گفت: در بودجه۹۵ دولت اجازه داشت تا حد مجاز برای مصرف؛ بهای بنزین را با نرخ تعیین شده فعلی دریافت کند و افرادی که بیشتر مصرف کنند قیمت تمام شده را بپردازند و درواقع دو نرخی می‌شد. خامکانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ بحثی راجع به تغییر قیمت بنزین نیست و دولت در اصلاحیه‌یی که به مجلس ارسال کرده، متقاضی تک‌نرخی شدن قیمت بنزین است. این نماینده مجلس یادآور شد: آنچه در حال حاضر بین دولت و مجلس مطرح است تک‌نرخی شدن است و روی عدد هیچ بحثی نشده است.


کاهش مصرف گاز

بخش نیروگاهی

ایلنا| سرپرست دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه نیروگاه‌های کشور در مجموع روزانه به معادل ٢٧٠میلیون لیتر سوخت نیاز دارند، اظهار کرد: طی روزهای گذشته، ٢٤٨میلیون مترمکعب گاز به این بخش از مصرف تحویل شده است عبدالرضا ابراهیمیان افزود: پیش‌بینی می‌شود با افزایش دمای هوا طی روزهای آینده، حجم تحویل گاز به نیروگاه‌های کشور به روزانه ٢٥٥ تا ٢٦٠میلیون مترمکعب برسد. وی با بیان اینکه پارسال، معادل ٨٣درصد سوخت موردنیاز نیروگاه‌ها از طریق گاز تامین شد، گفت: نیروگاه‌های کشور تا پایان امسال به معادل ٧٣,٥میلیارد مترمکعب سوخت نیاز دارند که حدود ٧٠میلیارد مترمکعب این مقدار (٩٣درصد) از گاز تامین می‌شود. ابراهیمیان ادامه داد: مصرف گاز بخش نیروگاهی کشور طی دوماه امسال باتوجه به افزایش حجم بارندگی کاهش یافته و انرژی تولید برق از طریق نیروگاه‌های برق_ آبی تامین شده است.


شکست رکورد مصرف برق

ایرنا | با اوج‌گیری دمای هوا در نقاط مختلف کشور، روز یک‌شنبه پیک مصرف برق در رکوردی جدید، از مرز 51هزار مگاوات گذشت و رقم 51هزار و 229مگاوات را به ثبت رساند. این درحالی است که پیک مصرف برق کشور در روز مشابه پارسال 39هزار و 557مگاوات و پیک مصرف یک‌شنبه گذشته 48هزار و 482مگاوات گزارش شده بود. براساس این گزارش، این میزان در مقایسه با روز مشابه پارسال 11هزار و 672مگاوات افزایش یافته است. همچنین میزان ذخیره نیروگاه‌های کشور در روز گذشته به یک‌هزار و 725مگاوات رسید. صنایع کشور نیز در روز گذشته 3‌هزار و 476مگاوات برق مصرف کردند. با افزایش پیک مصرف برق به بیش از 51هزار مگاوات، از هموطنان درخواست می‌شود برای بهره‌مندی همگان از برق پایدار، مدیریت مصرف را به‌ویژه در ساعت‌های اوج بار (ساعات 12تا 16 و 19 تا 23) در دستور کار خود قرار دهند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر