نقل قول

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۴۸۲

موافقت معاون اول با

ارسال CNG به چابهار

دولت| جلسه شورای اقتصاد روز گذشته به ریاست معاون اول رییس‌جمهوری برگزار شد. اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری روز گذشته در جلسه شورای اقتصاد با اشاره به درخواست وزارت نفت مبنی بر اجرای طرح گازرسانی به نیروگاه‌های منطقه چابهار از طریق CNG گفت: استفاده از این روش به جای ایجاد کیلومترها خط لوله، می‌تواند گام خوبی در جهت گازرسانی به مناطق دورافتاده کشور باشد و فرصتی است تا مردم این مناطق بتوانند از نعمت گاز برخوردار شوند.

در این جلسه درخواست وزارت نفت مبنی‌بر طرح گازرسانی به نیروگاه‌های منطقه چابهار از طریق CNG مطرح شد و پس از ارائه گزارش وزیر نفت درخصوص مشخصات اقتصادی، اجرایی و فنی طرح، با رأی اعضای جلسه این طرح به تصویب رسید.

تعدیل نرخ عوارض وصولی حمل و نقل کالا در کشور از شرکت‌های حمل و نقل درخواست وزارت راه و شهرسازی بود که در این جلسه مطرح شد و پس از ارائه توضیحات وزیر و طرح گزارشی از مباحث مطرح شده در کمیسیون تخصصی شورای اقتصاد، تصمیماتی اتخاذ گردید.


کرمانشاه؛ قطب سوم پتروشیمی

ایرنا| وزیر نفت درباره پروژه در حال ساخت پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه گفت: کار اجرایی این پالایشگاه شتاب می‌گیرد و زنجیره صنایع پایین دستی آن نیز راه‌اندازی می‌شود.

بیژن زنگنه در دیدار دکتر حسن روحانی، رییس‌جمهوری با علما و ایثارگران استان کرمانشاه که در حسینیه ثارالله سپاه نبی اکرم (ص) برگزار شد، بر لزوم شتاب در روند احداث پالایشگاه آناهیتا نیز تاکید کرد.

وی افزود: اکنون سه واحد پتروشیمی در استان کرمانشاه وجود دارد و برنامه‌یی برای ساخت ٢ واحد پتروشیمی دیگر نیز در دستور کار دولت قرار دارد.

زنگنه ادامه داد: استان کرمانشاه پس از خوزستان و بوشهر یکی از قطب‌های پتروشیمی ایران می‌شود و این موضوع مورد حمایت رییس‌جمهوری است.

در همین حال رییس‌جمهوری در این دیدار با تاکید بر اینکه استان کرمانشاه می‌تواند به قطب پتروشیمی کشور تبدیل شود، گفت: اتصال راه‌آهن به کرمانشاه سرمنشأ تحولات بزرگی خواهد بود.

وزیر نفت تصریح کرد: با تدابیر اندیشیده شده و با تلاش مردم، آینده روشنی در انتظار کرمانشاه است.

زنگنه تاکید کرد: سفر رییس‌جمهوری به کرمانشاه سبب ایجاد تحول می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر