دوران « می»

۱۳۹۵/۰۴/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۲۶۶


اکونومیست:

این هفته‌نامه سرمقاله این هفته خود را به مساله «ترزا می» اختصاص داده است. تیتر نخست این هفته‌نامه با عنوان «دوران می» است که به آغاز فعالیت‌های نخست‌وزیر تازه انگلیس پرداخته است. «ترزا می» نخست‌وزیر آینده بریتانیا ساعتی پس از آنکه رهبری آینده او بر حزب محافظه‌کار قطعی شد در جمع خبرنگاران حضور یافت و از این انتصاب ابراز خرسندی کرد. «ترزا می» جانشین دیوید کامرون پس از خروج بریتانیا از اروپا شد. او دومین نخست‌وزیر زن بریتانیا پس از مارگارت تاچر در دهه ۱۹۸۰ است. «می» نخستین بار در سال ۱۹۹۷ به عضویت در پارلمان بریتانیا انتخاب شد. او در سال ۲۰۰۲ به عنوان رییس حزب محافظه‌کار منصوب شد و به عنوان عضو محترم‌ترین شورای خصوصی سوگند یاد کرد.

تایم:

این هفته‌نامه در پرونده ویژه خود، مساله ترامپ و ریاست‌جمهوری آینده امریکا را بررسی کرده است. آن‌طور که تایم نوشته است، ترامپ حالا باید در آزمون نهایی پیروز شود. این هفته‌نامه تیتر خود را به آزمونی در این رابطه اختصاص داده است که ارزیابی یا آزمون عزم، تعهد و اولویت یک شخص است و با توجه به یک دوره خاص صورت می‌گیرد. مساله انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا با توجه به حمایت‌های برنی سندرز از هیلاری کلینتون حالا جدی‌تر شده است.

وال‌استریت ژورنال:

تیتر یک این روزنامه به مساله حملاتی اختصاص دارد که به فرانسه شده است. این حملات که برخورد عامدانه یک کامیون با مردمی در شهر نیس فرانسه بوده است در زمان تماشای مراسم آتش‌بازی صورت گرفت که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از افراد شد. حادثه شهر «نیس» که بار دیگر بعد از گذشت هشت ماه از حملات تروریستی «پاریس» مردم فرانسه را در بهت و حیرت فرو برد، تا به این لحظه واکنش‌های شماری از رهبران جهان را به دنبال داشته است. در همین راستا، «باراک اوباما» رییس‌جمهوری امریکا با انتشار بیانیه‌یی ضمن همدردی با خانواده قربانیان که تعداد آنها به ۸۶ نفر رسیده است، این حادثه را یک حمله تروریستی وحشتناک توصیف و آن را محکوم کرد. از سوی دیگر، «لی ککیانگ» نخست‌وزیر چین نیز که برای شرکت در یازدهمین نشست اقتصادی آسیا - اروپا در شهر «اولان باتور» مغولستان به سر می‌برد، به نمایندگی از کشورش تاسف عمیق خود را از این حادثه ابراز داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر